Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

En intressant blogg

Av Monica - 2 december 2011 22:16

               Jag har hittat till en blogg som jag följer med spänning.

Det var min vän Maya som tipsade om denna blogg på hennes sida.

Har nu läst Jonna Jintons hela blogg från början till slut,

och jag fascineras av hennes liv.

'

Jonna Jinton är en mysig 22-årig tjej från Göteborg som flyr storstadslivet

till sina rötter i en liten norrländsk by där det bor 13 personer.

I en liten stuga bor hon nu själv med sin hund och bara älskar naturen och det enkla livet.

Men mycket tid av vardagen går till att hugga ved och elda så hon håller värmen i den enkla stugan.

Hon är bl a väldigt fotointresserad och visar fantastiska bilder på sin blogg.

Jonna har varit mycket i media sen hon förändrade sitt liv.

Tillsammans med sin mamma har hon nu förverkligat sin dröm om att

börja tillverka och sälja vackra smycken gjorda i silver och kristall.

www.nordkristall.se


Ibland känner jag att en bit av mig vill leva det enkla livet medans

en annan bit vill leva ett mer centralt och bekvämt liv.


Här kan ni iaf följa Jonnas liv....

Jag länkar även till henne här till höger under bloggar!


www.jonnajinton.se






 
 
Maya

Maya

2 december 2011 23:21

Vad fint skrivet! Visst är hon fantastisk, man blir ju helt stum för hon är så modig, så härlig, så otrolig den tjejen. Och det är så kul att hon är kompis till min son Robin dessutom. Jag bara ÄLSKAR hennes foton också. Önskar man kunde ta lite mer "vardagsdokumentationsfoton" a la Jonna till bloggen om man vågade (kom inte på något ord för det jag menar, men Du kanske förstår hur jag tänkte här haha). Hon är en bra ambassadör för norra Sverige och hon får en att vilja följa henne hela tiden. En intressant och annorlunda blogg, inte som alla de andra.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

2 december 2011 23:51

Ja, man kan inte låta bli att fascineras över hennes liv. Enkelt men ändå innehållsrikt och meningsfyllt :)
Man blir lite Jonna beroende, och hoppas hon skrivit något varje gång man besöker sidan , hihi
Är så kul att unga människor vågar ta steget att leva ett liv som de verkligen vill själva, och vågar chansa och prova :)
Vad kul att Robin känner henne, du kanske får träffa Jonna en vacker dag på riktigt :)
Förstår hur du menar med dokumentationen :)
Kram

 
wiper

wiper

4 december 2011 13:23

Jag har själv varit inne och läst bloggen efter att Maya tipsat om den och håller med i vad ni säger. Har sparat ner den för att fördjupa mig mer när jag får tid.

Fina smycket och tack för länken.

Ha en fin andra advent
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

4 december 2011 22:10

Den är väldigt intressant att läsa :)
Haft en fin advent på jobbet :)
Hoppas eran också varit mysig och bra :)
KRam

 
Ingen bild

Kenny

6 december 2011 21:31

Äsch, jag var ju 21 när jag flyttade 100mil bort, och hon hade ju en bostad att ärva. Vissa hade ju ingenting. ;)

Monica

6 december 2011 22:17

hehe, så sant min son...Men du bodde inte i en enkel stuga i skogen ;) Men du har också varit tapper som klarat dig så bra i ditt enkla lilla studentrum i gettot ;)
Kram

 
Jonna

Jonna

10 december 2011 19:41

Åhh tack så hemskt mycket för det fina du skrivit om mig och min blogg. Blev så himla glad när jag såg det nu. Tack!! :)
Kramar! / Jonna

http://jonnajinto.se

Monica

11 december 2011 21:19

Tycker verkligen om din blogg, och vill gärna rekommendera den till andra bloggläsare :)
Tack för kramarna och kram tbx :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards