Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 11 december 2011

Tredje advent

Av Monica - 11 december 2011 21:25

             Oj vad tiden går, nu är det redan den tredje advent!

Har inte alls köpt klart mina julklappar ännu, men igår gjorde jag ett rycke

och beställde lite klappar på nätet!

Bekvämt och bra!


Har bakat bara en sort till jul, men tänkte hinna med ett par sorter till.

På onsdag och torsdag har jag tagit semester och ska

skjutsa gubben till Sunderbyns sjukhus för läkarbesök och röntgen

på onsdagen.

Torsdagen ska jag nog baka lite och handla klappar.

Sen kan nog min julstress ha trappats av.


I helgen har vi fått en hel del snö här, man hade nästan tappat hoppet.

Rejält kom det på en gång.

Min dotter och hennes pojkvän har varit gulliga och skottat gården medan

jag varit borta i helgen.

Tror även det är goá grannen som varit med sin traktor här idag och tagit

bort en hel del.

Härligt med så hjälpsamma grannar!


Alla bilder är klickbara större!


 


     


I fredags var jag med arbetskamraterna på After Work med jultema.

Maten var jättegod och vi hade mycket trevligt!

Efter middagen så hade vi beställt en choklaprovning som var väldigt intressant.

Man fick prova många olika exklusiva chokladsorter och jämföra.

Tänkt att det kan skilja så mycket i smaker....


       


Efter jobbet i fredags hann jag in en sväng till stan för att köpa en ny telefon som de

hade ett bra pris på nu.

995 kr i kontantpris på The Phone House.

Det är en Samsung Galaxy Y.

Kameran och ljudet i min förra var inte OK.

Trist när en telefon inte ska hålla ett år ens.

Det är ju mycket jobb med att byta telefon,

mycket som ska programmeras in igen för att få den som man vill.

Appar som ska laddas ner osv...

Nåja , nu är det gjort och jag är nöjd med kameran, ljudet och mottagningen i denna mobil.

Det enda som jag stör mig på är att den saknar LED lampa som kan blinka vid

missade samtal och sms.

Så man måste slå på telefonen om man varit ute för att se om man missat nåt...

Lite störande, men till det priset kan man inte begära för mycket!



 


Gjorde en sagolikt god gryta med ris till middag idag.

Jag hade benfri kotlettrad som jag tärnade och stekte i gjutjärnsgrytan

tillsammans med färska champinjoner och färsk chili.

Lät det puttra i lite vatten, soya, vitlök, kryddor och grädde ett tag.

Mumma

Dottern och hennes pojkvän kom hit med skotern och åt,

och sonen kom också hit på middag.


Dottern kokade knäck sen och de blev mycket lyckade och goda.

Det är en konst att koka bra knäck tycker jag, som har misslyckats

ofantliga gånger. Det jag lärt mig av misstagen är att inte röra om något i

kastrullen och att det ska bubbla rätt häftigt hela tiden.

Nu ser jag på färgen när knäcken är klar.

 



 
 
Maya

Maya

11 december 2011 22:07

Vad gulligt att dom skottat åt Dej! Och vad roligt med ny mobil. Ja vi har inte heller köpt julklappar. En till oss var (små saker) och sen till brorsonen. Har fyra ungar till att köpa åt (totalt fem barn).

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

11 december 2011 22:29

Var verkligen guld värt att få skottat, det kom ju en hel del i helgen...
Tiden går ju så fort, december har också bara rusat iväg, och nu gäller det att ligga i för att hinna, men man ska ju veta vad man ska köpa också, inte det lättaste...
Kram

 
Ingen bild

Helen

12 december 2011 09:34

Ja, vi gör som alla år, köper julklappar sista veckan. Åsså säger vi: Men nästa år DÅ ska vi börja i tid hahaha.. Ska inte köpa så många, men brukar vara massa stressade människor ute som man blir irriterad på! Fin julgran och snygg present ;). Ha det gott. Kram

Monica

12 december 2011 23:05

Ja, men tiden går ju så fort...Hips vips så är julen framför dörren om man undrar vart tiden tog vägen ;)
Tack tack..
Ha det bra ni med!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards