Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Min lilla semester!

Av Monica - 15 december 2011 21:28

    Har ju tagit ut semester igår och idag, och det var verkligen skönt!

Igår var jag och gubben till Sunderbyn för kontroll av hans brutna arm.

Sen blev det att shoppa lite på Storheden och luncha på mysiga Bhan Thai i Luleå.

Maten är verkligen god där, de har 5 thairätter dagligen + pizzaslites och Lasagne.

Man blir fort less på buffématen på vår thailändska restaurang i min stad då de har samma

rätter varje vecka.

Kul att få prova andra rätter också :)

 


Gubben var rätt slut i armen efter vår shoppingrunda så han for hem för att vila lite.

Jag styrde kosan hemåt till mig och pysslade på och myste själv hela kvällen.


Idag har jag varit på stan en sväng med dottern, lunchat ute även denna dag.   


På eftermiddagen åkte hon till hennes far för att sova där,

så ikväll har jag myst på själv igen här hemma.

Har dammtorkat överallt, burit ut min gamla stereo och gjort lite fint på väggskåpet där den stod.


Köpte mig förresten en så fin orkidé idag, svårt att bestämma färg men det

blev med vita blommor med lila mitt.

Jag hade en så ful blomma i mitt rumsfönster så nu blev det fint igen :)


Har även hunnit tvätta och vika tvätt medans jag lyssnat på julmusik och pimplat kaffe   


Bakat två sorter har jag gjort ikväll, det blev chokladsnittar som jag gjorde

glutenfria så att även jag kan äta dom.

De blev lite tjocka men väldigt goda   

Den andra sorten blev en vaniljkaka som vi ska njuta av i helgen.

Hoppas jag får nåt främmande nu när man för en gångs skull har lite fika hemma, hehe

 


Igår fyndade jag nya gardiner för 65 kr för två längder.

Har strukit och hängt upp dem i köket idag.

Materialet är typ organza som glimmar så fint.

De är nästan genomskinliga men det blev kanonmysigt i köket.

Bilden blev dässvärre dålig!

 


I morgon ska jag jobba 7-14 och är sen ledig helgen.

Min son i Örebro kommer hem den 26 Dec då han är ledig från jobbet några dagar.

Blir härligt att träffa honom igen, är ju några månader sen nu...

Jobbar dessvärre då och dagen efter men ska försöka

ta en semesterdag sen så jag kan tillbringa lite tid med honom :)


 

Bild från förra julen då han kom hem...

Hmm....Det var länge sen jag hade den tunikan...den har jag glömt bort    

Den var ju riktigt fin


Har hittat en ny radiokanal som jag inte lyssnat på förut som spelar jättebra julmusik .

Du hittar den på www.julmusik.net

Jag lyssnar på P4 julradio .


Det har blivit lite klappar under granen nu,

väntar dessutom på leverans från nätet där jag också beställt några klappar till barnen.


 

 
 
Ingen bild

Helen

16 december 2011 07:34

Du verkar haft en mysig semester ;).. Härligt när barnen kommer hem. Själv har jag en som inte kommer upp för det är så kort jul, och en har åkt till Thailand. Men 2 st hemma i alla fall. Har absolut ingen jul känsla och har inte gjort nåt förutom det vanliga pyntet. Jag som brukar baka en massa kakor. Men det är inte jul än ;). Ha en trevlig helg. Kram

Monica

16 december 2011 16:23

Ja tänkt att man kan hinna så mycket på två dagar och ändå mysa och må väl :)
Trist att du inte har alla barnen hemma julen men ni hinner nog träffas sen :)
Jag har lite julkänsla och njuter av lampor och myskänslan. Känner ingen stress nu längre, skönt! :)
Tack, Ha en trevlig helg ni också, kram

 
Maya

Maya

16 december 2011 23:25

Åh så mysigt att ha semester sådär och bara rå om varann! Här har det varit fullt upp så jag har inte hunnit nästan nånting. Tänkte ju baka lite och måste ta en sak om dagen för att orka, men så har jag legat i värk och mått dåligt. Haft så himla körigt och saknar faktiskt julbaket, har inte ens ätit nån lussebulle ännu, får väl köpa en sån. Hört att grannen kokat knäck, så man blir ju sugen. Men det blir väl att åka och köpa istället till slut.

Hann inte lägga upp foton på granen igår eftersom vi fick tag på biljetter till Motörhead och drog iväg norrut. Åsså var jag skitdålig idag, men trots det varit på möte på AF (så himla onödigt och ont, men man MÅSTE).

Vad härligt att Kenny kommer hem! Och fin tunika Du har! :) Jag vet inte ens vad jag ska ha på mej till julafton. Är lite depp nu när det är för mycket omkring.

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

17 december 2011 19:22

Jo, mysigt med spontan semester och få rå om varann för en dag :) Jag har också känt lite stress för allt vad man borde hinna med. Jag har begränsat bakningen till 3 sorter och gör en omgång knäck som blev för mjuka :(
Det finns ju att köpa färdigt också,jag tänker inte stressa ihjäl mig, hellre glad och lugn, med mindre fika i frysen ;)

Vad kul att ni kunnat åka iväg och se Motörhead :)
Krya på dig vännen, och inte stressa nu...
Kram kram

 
wiper

wiper

17 december 2011 09:36

Det var en väldig otur att din man skadade sig så. Man ni ser ut att ha haft en härlig dag i torsdags med både shopping och god mat. Nu blev jag påmind om att jag måste köpa en blomma till rumsbordet i nya lägenheten. Dom glutenfria kakorna skulle jag vilja ha receptet på om det går. Jag är själv känslig för både gluten och laktor och vi har en i vår närhet som är detsamma

Vad härligt att din son kommer hem också, så vin bild på er båda. Du har så fint hemma och granen Wow!

Ha en härlig lördag och hälsa mannen
Mr T hälsar
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

17 december 2011 19:19

Jo, det var lite otur för gubben min, han har varit sjuk sen midsommar och nu detta! Det är fint med en levande blomma på bordet, ser så trevligt ut :) Denna azalea som jag köpt ser nästan overklig ut, för den är så tät och fin. Jag gjorde chokladsnittarna efter ett vanligt recept med la på 1 dl mjölmix i smeten. Om du ska ha både gluten och laktosfritt så ska du välja lågproteinmix eller mix naturligt fri från gluten som är laktosfritt också. Det blir så kul när även äldsta sonen kommer hem :)
Hälsningen framförd och mannen hälsar tillbaka. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards