Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Sparktur

Av Monica - 20 december 2011 21:11

Just varit ute på en härlig sparktur med lilla Maja!

Oj, vilket sparkföre det var, går hur lätt som helst....

Hon börjar bli väldigt långhårig och det är dags för julbadet och klippning.

Får väl se om det hinns med före jul!

Är ju inte tvärgjort precis..


 


  Har så smått börjat förstå mig på min nya kamera nu,

jag måste tydligen trycka in macro funktionen för att ta bilder på nära håll.

Men det konstiga är att den funktionen verkar inte fungera i alla inställningar.

Min gamla var nog enklare att förstå sig på, för den zoomade automatiskt!


Revbensspjällen är nu klara och tjuvsmakade ett hörn.

Smaken var helt klart godkänd.

Kryddade dom med salt, peppar, stött kryddpeppar och penslade på med honung.

Spädde på med vatten , soja och lite julmust som de puttrat nästan två timmar i.

Benen lossnade från köttet av sig själv.

Så möra vill jag ha mina revbensspjäll.


 


 
 
Maya

Maya

23 december 2011 17:12

Ååååh, revbensspjäll...och så gott det såg ut! Hoppas mamsen gjort nåt sånt iår, annars blir jag utan :(

Märkligt att macrofunktionen ska tryckas in för närbilder...menar Du porträtt (Maja t.ex.) så låter det underligt, eller menar Du för macrobilder (Jättejättenära)? Märks verkligen att den tar bra bilder :D

http://maypel.wordpress.com

Monica

23 december 2011 20:35

Jo, de blev verkligen möra och goda spjällen...
Det står att man kan ta bilder från 50 cm och längre avstånd, konstigt för macrobilder brukar jag ta näranära...
Nu har jag ställt in den på helautomat och då tar den de bästa bilderna...Får utforska den mer vid tillfälle när tiden finns.
Bilderna jag tagit på autoläget nu behöver inte redigeras ens, för ljuset och skärpan verkar vara det bästa.
Men känner mig lite besviken att inte funktionerna som finns på den ska ta bra bilder när man använder dem..Men ska läsa på som sagt...
Kram

 
Maya

Maya

23 december 2011 17:13

Men Du...går det sparka nu? Här har regnat hela dagen och är bara slask hos oss...men oj så halkigt!

http://maypel.wordpress.com

Monica

23 december 2011 20:30

Här går det bra att sparka ännu, på småvägarna iaf..Men vi hade -16.5 grader hela eftermiddagen och kvällen igår...Det är väl lite hårdare snö då ;)

 
Maya

Maya

23 december 2011 17:14

Haha...sorry...trodde Du sparkat idag...ser ju nu att det var i tisdags :P

http://maypel.wordpress.com

Monica

23 december 2011 20:29

Jag tog en sparktur även ikväll, det gick riktigt bra förutom på gångvägen där det var lite slask och sandat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards