Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Biobesök, middag och julbilder

Av Monica - 30 december 2011 19:12

       Igår bjöd jag barnen på middag här hemma och biobesök sen.

Hade gjort helstekt fläskytterfilé med champinjonsås och pommes frites.

På kvällen kom även gubben och följde med oss för att se

Filmen om Stig-Helmer.

Jag tyckte den var rätt underhållande, de andra tyckte väl så där....

                                                  
                                     


När jag körde hem från gubben igår på förmiddagen så var det

väldigt mycket snörök efter vägen.

Jag hade en långtradare framför mig i flera mil,

men det var bara vackert att ligga bakom då sikten var

obefintlig för en omkörning.

Det hade kommit över en dm nysnö, så det var bara att sparka igång

snöslungan när jag kom hem.

Åh, vad jag är glad att jag har den, den har verkligen varit till mycket hjälp hittills i vinter.


 


 Igår var alla mina barn äntligen samlade så jag kunde

ta årets julbild på oss alla.

Fick bara en bild på oss alla, då barnen fort blev less mitt fotograferande.

Och gladast av att få alla på bild var mamma!!   


Jag fick användning för mitt lilla fotostativ iaf som jag

fyndade på Clas Ohlson för bara 29 kr på rea.



 Idag har jag kört bort lite skrot till avfallsstationen och varit och övningskört

med systersonen.

Handlade lite och gjorde en god middag även idag.

Sönerna och Dennis flickvän åt här med mig.


Denna kycklingrätt är en av hela familjens favoriträtt där jag

först bryner kycklingfileér som jag delat i 4 bitar.

Fräser upp färska champinjoner och hackad paprika som jag lägger över kycklingen

i ett ugnssäkert fat.

Sen ett lager av vispad grädde som jag blandar sambal oelek, mango chutney,

vitlök och curry i.

 Man brer gräddblandningen över kycklingen och sätter i ugnen i 20 min.


Klyftpotatis och en god sallad serverades till.

Tror jag har receptet under kategorin recept här på bloggen.


    Före gräddning i ugn.


             


 I morgon är det nyårsafton och jag jobbar 6.45-16 lördag och söndag.

Min äldsta son åker till sin far ett par dagar i morgon bitti,

så detta är sista kvällen på länge som jag får umgås med honom.

Undrar när vi ses igen, kan nog dröja.....


Nyårsafton lutar åt att jag firar i stillsamhet i min ensamhet här hemma.

Men jag ska göra en mysig hemmakväll med lite godsaker och tända ljus.


Får se om det blir mer snö inatt eller kallare väder.

I skrivande stund är det -6.3 grader hos mig.



 
 
Ingen bild

Helen

31 december 2011 09:49

Jättefin bild på er ;). Sällan man e samlade för att få en sån bild! Oj vilken snörök. Ledsamt. Ha en mysig nyårsdag och kväll trots jobb och ensamhet! Den där maten såg verkligen smarrig ut ;). GOTT NYTT ÅR. Kram

Monica

31 december 2011 20:31

Tack! Det är så kul att få en gemensam bild på alla, och kunna jämföra hur barnen förändras från år till år! Det är inte ofta man får med alla tre på samma foto!
Gott Nytt År även till er!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards