Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Nyårsafton och raketer

Av Monica - 1 januari 2012 16:55

      Ja, då var den nyårshelgen till ända....

Snabbt gick det, jobbat idag också.

Gick bra att tillbringa nyårsaftonskvällen för mig själv, men liiite

ensamt kändes det allt ska erkännas.

Min första nyårsafton som jag firar i ensamhet.

Nåja, såg ett par bra filmer på tv, åt gott och myste under filten.


Gjorde en västerbottensostpaj som jag smaskade på,

och nu så blir det samma till middag för mig om en stund.

Oj vad gott det är alltså!   

 


På tolvslaget roade jag mig med att fotogragera raketer i alla de färger här på gatan.

Tycker det var ovanligt mycket uppskjutningar här omkring i år.

Och lysballongerna svävade överallt...

Så otroligt vackert på himlen.

Här kommer lite bilder på fyrverkerierna.

Det var så himla kul att fotografera dessa ,

man ville hela tiden försöka ta den "perfekta" bilden,

men var inte så lätt att pricka dom och trycka av i rätt tid, då utlösaren tar lång tid på

fyrverkeri inställningen.


Här är några bilder som jag tog,

alla bilder går att klicka större.


 

 

               


Jag önskar er en fortsatt fin nyårsdag och fortsättning på det nya året!

 


 
 
Ingen bild

bonk

1 januari 2012 20:30

Men ååh.. Vad snygga korten blev, man kanske kan få en slant för dom? "Väljer man ensamheten är man lycklingt lottad, dom som inte kan välja har det inte lätt"

Monica

1 januari 2012 21:42

Tack, det blev verkligen läckert att fota på himlen :)
Det finns nog tusentals som har fotat det och som är jättefina :)

Du har ju sant i det du säger...:)
Kram till min kloka gubbe från din inte lika kloka gumma ;)

 
Maya

Maya

2 januari 2012 07:32

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!! Kul med många bilder och att den nya kameran används flitigt :) Jag har också fotat massor men hinner inte lägga upp nånting hahaha...

Varför ensam? Var fanns Bonk? ;oP

Kramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Monica

2 januari 2012 16:44

Tack detsamma kära du!
Jo, försöker använda nya kameran flitigt:)
Väntar med spänning att se dina bilder :)
Jag jobbade hela nyårshelgen så det var ingen idé att åka dit eller han komma hit!
Kram tbx :)

 
Margit

Margit

2 januari 2012 22:14

Pajen såg mycket god ut!!!
Inte kul att fira in det NYA ÅRET ensam..men nu är det över...
Dom har börat mycket med domdär "LJUSBALLONGERNA" på nyårsaftonen...Vackert!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Monica

2 januari 2012 23:07

Ja och den ÄR väldigt god också, åt upp hela själv i helgen :)
Det gick bra att fira nyåret själv också, men nog är det mysigare om man har sin käresta vid sin sida :)
De är mycket vackra och ljudlösa :)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards