Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Back again

Av Monica - 17 oktober 2012 22:28

Fem månader har nu gått sen jag bloggade sist, har inte känt att jag haft tiden eller lusten sista tiden...

Jobbet tar mycket av min tid men nu tänkte jag skriva några rader.


Igår kom snön här uppe, det snöade i princip hela dagen.

I morse var det -5.2 grader så snön låg kvar och ett istäcke på vägen.

Har haft två lediga dagar så idag har jag bara varit hemma och myst, städat och tvättat lite.

Haft besök av Lena.


I förrgår var jag på gummiverkstaden och köpte nya vinterdäck på kärran.

Känns fantastiskt skönt att veta att man har bra däck i vinter.

Slapp dessutom byta däck själv i år då de satt på däcken direkt på verkstan :)


Här är ett par bilder från min och dotterns lilla semesterresa i sommar.

Vi tog bussen till Stockholm för att köpa mig en bil.

Bilen hittade jag utanför Örebro, vi hade verkligen en mysig tripp

och bilen tog oss smärtfritt hem igen.


       





 
 
Maya

Maya

17 oktober 2012 23:23

Åh vad jag har saknat Dina inlägg, och åh vad jag saknar Dej! Men såå kallt Ni hade, vi hade bara -2 före sju imorse...men det regnar nu och är +4...väntar på att sambon ska ringa om hämtning, stackarn som är sjuk och jobbar övertid! (Kl är nu snart midnatt, 23.22)

KRAM!

http://maypel.wordpress.com

Monica

20 oktober 2012 17:23

Vad snällt av dig Maya, saknar dig också, ska försöka skärpa mig, men känns som att man bara jobbar och inte orkar så mycket mer!
Stackars P som får slita så länge, men bra att få lite komp när ni ska iväg och resa ;)
Kram

 
Ingen bild

Lena

17 oktober 2012 23:37

Ni hade säkert en mysig tripp du och Lizette,,,men jag har ett minne om en lätt panikslagen Monica som ringde ...hehe...slutat gott .Tack för kaffet o mackorna...dessutom för lunchsällskapet i går.

Monica

20 oktober 2012 17:22

Ja, man vill ju minnas det roliga, haha...
Gick ju bra till slut iaf ;)
Tack själv för sällskapet!

 
Ingen bild

Helen

20 oktober 2012 15:08

Ja det var ett tag sen nu.. Men du är så välkommen tillbaka, ser fram emot att läsa dina inlägg.. Kram

Monica

20 oktober 2012 17:20

Gulligt sagt Helen, får väl se hur ofta det blir hehe..
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards