Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2013

Av Monica - 20 april 2013 22:45

Blivit över en mils promenader idag så det känns i fötterna!
Ikväll gick vi upp till röda tornet men tog bara foton med digitalkameran.
Gubben har fått uppleva en riktig genomgång hos barberaren ikväll, en lång procedur med klippning, rakning, trimning av ögonbryn osv, så nu är han extra fin!
Nu blir det natti för oss, klockan är en timme före här!
Bild från hotellet!

Av Monica - 20 april 2013 15:05

Solen har lyst hela dagen. Vi har promenerat längs strandpromenaden vid östra stranden och slog oss ner på en strandbar och fick oss en efterlängtad iskall Efes!
Blev en god lunch också på en restaurang, osmansk kyckling slank ner i våra hungriga magar.

Av Monica - 20 april 2013 09:21

När vi kom upp på rummet efter frukosten hade städerskan städat och gjort så fint med hjärtan och rosor av handdukar på vår säng!Vädret är lite disigt men inget regn iaf . Blir en promenad längs hamnen nu och en kall Efes på nåt mysigt ställe!

Av Monica - 19 april 2013 20:28

Köpte denna blingbling klocka at märket Belami, kopia förstås som det mesta här är! Betalade 5 euro, dvs 43 svenska kronor! Känner mig riktigt nöjd! :-D

Av Monica - 19 april 2013 15:34

Tänkte prova att blogga från mobilen och se om det funkar!
En bild från idag då vi åt lunch och drack den goda färskpressade juicen som jag är smått tokig i! Platsen är vid bussstationen på bazaren . Gillar enkelheten och den goda maten här i ett vimmel av turkar!

Av Monica - 18 april 2013 12:46

  Nu är allt packat och klart inför Turkiet-resan.

Duschat, filat fötterna, rakat benen, men oops, har ju glömt att måla tånaglarna!!!


Planet går från Luleå kl 20 ikväll men man måste ju vara där i god tid så vi åker kl 17 hemifrån.

Kör själva då det är ganska bekvämt trots dyr parkering där.


Hotellet vi ska bo på heter Seaport, blir första gången jag bor på hotell utomlands, annars

brukar jag ha lägenhet.

Vi tog med frukostbuffé och middagsbuffé.

Läget ligger centralt vid hamnen vilket känns skönt då det inte är någon badtemperatur än.

Kollade väderleken och den såg väl inte alltför kul ut , regnskurar och 18-19 grader ser det

ut att bli under vår vecka.

Då vi däremot åker hem så kommer högtrycket med bara sol och +25 grader där.

Hoppas dom har liiite fel iaf!

Fick tag på ett kanonpris på denna resa, vi betalade totalt för två personer från Luleå inkl.

maten och busstransfer 5676 kr, alltså drygt 2800 kr/pers.

Bokade resan redan i november och ändå så billigt, men är ju början av säsongen så därav priset!


Ska försöka blogga via mobilappen om det funkar. Det är gratis wifi på hotellet!


http://www.fritidsresor.se/resa/turkiet/antalyakusten/alanya/hotell-seaport/?season=sommar-2013


                                                  
                     


Av Monica - 17 april 2013 13:11

Det var lite småroligt igår när jag var och skrev köpekontraktet på huset.

Jag trodde nämligen att jag skulle få handpenningen på 10% direkt insatt på mitt konto ,

men där misstog jag mig, och det var allt lite snopet...

Pengarna låses nämligen fast på ett konto på banken till tillträdesdagen.


Där fick jag mig, för jag hade ju planerat att åka iväg och inhandla en bil söderut.

Har stått i valet och kvalet om jag ska införskaffa mig en MC eller sportbil.

Valet har fallit på en sportbil då jag är mer sugen på en sådan i nuläget.


Under våren har jag kollat runt på bilmärken och valet föll för Pontiac Firebird som jag haft

ett gott öga till under flera år.

De är snygga och dessutom kan man få en till ett bra pris.

En 90-talare lutar det åt, men får nu så vackert vänta.

Kanske jag kommit på andra och klokare tankar innan pengarna är på kontot, hehe...


Pontiac Firebird var en bilmodell av märket Pontiac som tillverkades mellan 1967 och 2002. Pontiac Trans Am är en variant av Firebird, men räknas ofta som en egen bilmodell. Trans Am hade en framträdande roll i filmerna Nu blåser vi snuten och Nu blåser vi snuten igen.


 

Av Monica - 16 april 2013 16:51

Idag har det äntligen hänt! Jag har nämligen skrivit köpekontrakt på huset och de nya ägarna flyttar in i

mitt hus den 5 augusti.

Ett gulligt ungt par ska ta över, och det känns riktigt bra och spännande att försöka hitta

ett nytt hus tillsammans med gubben!

Blir nog en spännande sommar och en ny epok i livet som sambo efter att då ha bott själv utan man i huset i nästan sju år! Oj vad tiden går...

Min yngsta har ju också flyttat till eget så nu bor jag alldeles själv och har många tomma rum i huset...


Inatt jobbar jag och är sen ledig i 12  ( !! ) dagar och nätter.

Har tagit några semesterdagar för på torsdag åker jag och gubben till Turkiet på semester på tu man hand!

Oj vad härligt det ska bli, vi ska äta och dricka gott och bara njuta av värmen och livet tillsammans.

Packade nyss min resväska och det gick fort, 10 minuter så var det klart. Vet av erfarenhet att man alltid tar för mycket med sig så jag har försökt att tänka till vad jag kommer att behöva och verkligen använda där....


Nu blir det att värma upp några grillspett och sallad till det till middag...


Kram


 



Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards