Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2013

Av Monica - 15 april 2013 21:46

Är ju inte så aktiv längre på min blogg, men kanske blir det fler inlägg nu när jag har mer ledig tid!


Började mitt nya jobb den första april och har nu hunnit jobba några skift, tycker mest jag är ledig och det känns ju inte helt fel att ha tid och ork till annat än jobb!   


Trivs utomordentligt väl med att jobba natt, och att jag har så fantastiska kollegor med god sammanhållning.

Känns verkligen rätt och kan knappt fatta att jag har haft en sån tur att få detta underbara jobb!

Tidigare jobbade jag här som vikarie och det känns skönt att ha fått en fast tjänst här nu.

Stället jag är på är en avlastningsenhet för dementa och sjuka som vårdas hemma av anhöriga.

Meningen är att de anhöriga ska få chans att vila upp sig , kunna åka bort eller kanske de själva blivit sjuka eller ligger på sjukhus och då får deras sjuke make/maka bo tillfälligt hos oss.

Bra att denna lösning finns för många!


Ikväll har jag haft mina två yngsta barn här på middag och filmkväll.

Har nämligen låtit föra över mina gamla filmkameraband till dvd skivor, var verkligen kul att se när barnen var små!

Ingen videokamera har jag ägt men hade turen att få låna en vid några tillfällen och det är jag så glad för idag!


Återkommer i morgon  med fler nyheter, händer så mycket kul i mitt liv just nu!

Kan säga att jag är lyckligt lottad....  


                                 

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards