Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 januari 2018

Blommor och snuva

Av Monica - 16 januari 2018 12:43

Ligger nerbäddad och huttrar, en riktig förkylning har brutit ut lagom till 50-årsdagen.

Bjöd hem min familj på thaimat i lördags, tur var det innan förkylningen bröt ut.
Har fått så vackra blommor och fina presenter. Mitt hem är nu fyllt av vackra blommor och buketter.
Fick även blommor med blomsterbud för första gången i mitt liv!

Försöker kurera mig nu så jag är frisk på fredag då jag och mina barn åker på en weekendkryssning till Tallin.

Jag och gubben bokade en resa igår.
Blir till Side i slutet av april. Härligt att se fram emot en liten försmak av sommaren.
Hittade en rabatterad resa för 1775 kr/person från Luleå. Med flygmat och busstransfer landade det på 2200 kr/person. Kan man kalla ett fynd på ett +fyrstjärnigt Sunwinghotell.
Bokade en tvårumslägenhet med terass mot det stora poolområdet.

 
 
Andy

Andy

16 januari 2018 13:26

Vad trevligt med en inbokad resa att se fram emot. Side är fint!

http://https://thegrid.ai/solsemester

Monica

16 januari 2018 16:49

Ja det blir trevligt!

 
Ingen bild

Carina

16 januari 2018 14:18

Men din stackare!! Kör du rejält med d-vitamin? Jag brukar ta 4000 ie/dag om jag känner mig krasslig. Hoppas på bättring!
Kram

Monica

16 januari 2018 16:49

Japp, äter d-vitamin och magnesium dagligen! Brukar ha max en förkylning/år , men detta är den andra sen i november!! Troligen blivit smittad på jobbet. Tack för omtanken, kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards