Monicas vardag!

Alla inlägg den 25 april 2010

Av Monica - 25 april 2010 23:03

  

Av Monica - 25 april 2010 19:48

Idag var det soligt och fint ute. Jag och Gubben promenerade omkring i älvsbyn och fönstershoppade lite. Billigt och bra, hihi...

Kom ihåg att knäppa lite bilder, några bilder är från Storgatan som inte är så lång men rätt mysig med butiker av olika slag. Fina krokusar växte också i en blombänk på sidan om Storgatan.


      


      



Vi tänkte få oss en kopp kaffe på det mysiga järnvägscafét men det hade tyvärr söndagsstängt. Tog ett par bilder av den fina gamla stationsbyggnaden samt en bild på Älvsbyhusfabriken som ligger bakom järnvägsstationen.

Tänka sig, här kan man kliva på tåget varje dag och åka direkt till Narvik i norr eller ändå till Stockholm i söder, en resa på 84 mil.... En sådan resa gjorde ju jag och dottern sommaren - 07 och nattåget tog 11 timmar ner.


     

      



Vi avslutade vår helg tillsammans med ett skrovmål på grillen. De har glutenfritt bröd som man får om man säger till... Riktigt gott var det och kul att få maten serverad på en vanlig tallrik med vanliga bestick.    


       

Av Monica - 25 april 2010 19:30

Här är jag och gubben på den mysiga indiska restaurangen i grannstaden i lördags.

Jättegod mat och trevlig personal, dessutom bra priser.


Gubben vill ju inte vara med här på bild, men kan inte låta bli att lägga in en bild på världens bästa gubbe... Och snällaste, som står ut med tjorviga jag...

Får väl ta bort den om protesterna blir stora...

(Protesterna kom, så jag har tagit bort bilden på gubben)


  

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards