Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2016

Av Monica - 25 april 2016 17:33

Igår åkte jag ner till äldsta sonen tillsammans med hans syskon.
Var kul att träffas och se alla nykomlingarna på deras gård.
Sen sist har de fått 6 lamm och en liten killing och en massa små kycklingar i olika raser.

Av Monica - 16 april 2016 18:35

Jobbar i helgen så gjorde mig en snabb, god och mättande middag. Det blev lchf plättar med färska jordgubbar och grädde.
Mycket gott för någon gång.
Receptet är egentligen ett recept för våfflor men funkade även till plättar. Spädde dock ut det med lite vatten också då smeten var rätt tjock.
Bilden längst ner är gårdagens frukost som jag åt i sängen med morgontidningen.

Av Monica - 11 april 2016 17:01

Gjorde mig en riktigt god middag i sann lchf anda bestående av en krämig vitkål och purjolöksgratäng, stekt kryddad kycklingfilé, hemgjord aioli och en kryddig salsa med chili och koriander.

Har aldrig gjort vitkålsgratäng men kan verkligen rekommendera det.
Så här gjorde jag:

Skär vitkål och purjo i små bitar och stek det mjukt med smör.
Krydda med peppar, salt, persillade, smoked paprikapulver och en pressad vitlöksklyfta.
Häll på ett par dl grädde och koka ihop.
Häll i gratängform och sätt på rikligt med riven ost.
I ugnen på 225 grader ca 20 min.

Av Monica - 5 april 2016 17:17

Stått vid spisen nu ett par timmar och knåpat ihop lite lchf-bröd, tonfiskröra och slutligen en smaskig lchf-pizza med salami, tomater, champinjoner och Mozararelaost.
Inte så synd om mig som äter lchf kost!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards