Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2014

Av Monica - 30 april 2014 18:48

Efter en god valborgsmässoafton middag med sonen tar nu jag och Maja oss en liten powernap i soffan.
Bjöd sonen på grillad fläskfilé, champinjoner, Västerbottensostkorv och klyftpotatis.

Av Monica - 27 april 2014 12:46

En bild på bästisarna Maja och Lisettes kisse Måns. Aldrig att man trodde att Maja skulle acceptera en katt, men under kan ske!

Av Monica - 26 april 2014 17:57

Nuu är min lilla Ford utrustad med drag så nu är det bara att koppla på husvagnen och dra på nya äventyr!
Gubben har varit snäll och skruvat och fixat det idag! Dessutom tvättade han bilen också. :-)
Får väl se när första trippen blir, jobbar nästa helg och sen åker vi till Spanien den nionde, dock med flyg!
Nu blir det fläskkotletter, kokt potatis och smörkokta morötter till middag här, magen kurrar efter en hel dag ute i solen, 17 grader i Älvsbyn!

Av Monica - 18 april 2014 16:29

Är på en trevlig picknick i jävre där det är en massa folk och campar och grillar! Vädret är soligt men lite blåsigt!

Av Monica - 16 april 2014 19:07

Delar med mig av mitt recept på en jättegod nubbesallad! Jag har även börjat med att tärna ner ett äpple som ger en himla god syrlighet. Vill man ha mer sill så ta gärna 2 förpackningar matjesill.
Blir att göra denna på fredag!

Av Monica - 16 april 2014 18:55

Detta är vår familjs favoritdessert som passar extra bra nu i påsktider! Snabb och enkel att göra är den, och extremt god!

Av Monica - 14 april 2014 21:05

Jag går ju i husvagnsköpartankar men har ingen dragkrok på min kärra, så nu har jag beställt en sådan och en elkabelsats så blir det till att montera en kula själv, jaja med gubbens hjälp! :)

Beställde den på www.skruvat.se och den kostade bara 1240 kr med allt inräknat!

Numer behöver man inte typa om bilen när man eftermonterar en kula, utan besiktigar bilen som vanligt när det är dags för den årliga besiktningen.

Tänkte det kunde vara kul med en liten husvagn när man nu bor i lägenhet , då kan jag kuska runt lite i sommar, hehe... Måste dock träna lite mer på att backa med vagnen innan jag ger mig ut i stora vida värden! :)

Nu är det bara att hitta en riktig liten pärla! :)

 

Av Monica - 5 april 2014 17:08

Har varit att skruva ihop denna köksgrupp som jag köpte idag på Jysk. De hade rea på denna grupp för endast 700 kr!!
Blev fint och mysigt i köket trots att jag även trivdes med barbordet men som tyvärr var lite opraktiskt när man bara ryms två!
Kanske nästa projekt blir att sätta upp de nya gardinerna i köket men måste köpa snabbfållband först.

Kliade mig allt i huvudet och tänkte: Usch för platta paket....

Lilla Maja var nyfiken på alla paket men var inte roligare än bord och stolar!

Så här hade jag det före! Även pysslat med att få skruvhålen osynliga!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards