Monicas vardag!

Alla inlägg under juli 2014

Av Monica - 30 juli 2014 15:21

Kan verkligen tipsa om denna fräscha och lite annorlunda sallad! Jag blandade även i blandade salladsblad och istället för färsk mynta så tog jag färsk basilika som jag tycker mest om.

Av Monica - 24 juli 2014 23:01

Pratat om ett kvällsdopp i havet länge nu, men ikväll blev det av. Var verkligen härligt och riktigt varmt i vattnet. Maja tyckte också det var kul att springa i vattnet när det var så långgrunt. Detta gör vi om snart!



Av Monica - 24 juli 2014 17:06

Värmen har nu hållt i sig ett par veckor och det är inte mycket man kan göra just nu och jag har Maja.
Tänkte försöka komma oss iväg ikväll för ett dopp iaf.
Mina blommor och tomat på balkongen verkar trivas med värmen iaf, rosen blommar för fullt nu igen och tomaterna håller på att bli röda.

Av Monica - 22 juli 2014 18:32

Nu är vi på en svalkande utflykt med båt under Stockholms broar. Vi har haft en mycket varm och trevlig dag där vi strosat runt på gamla stan och ätit, fikat och druckit gott. I morgon eftermiddag är det dags för hemfärd.

Av Monica - 21 juli 2014 09:23

Nu sitter jag och Lisette med en kopp kaffe på Kallax och väntar på avgång till Stockholm. Blir en liten semestertripp med två nätter på hotell. Vädret ska bli väldigt varmt men ännu varmare här uppe i norr med temperaturer på 32 grader har de pratat om. Blir trevligt att uppleva storstan ett par dagar!

Av Monica - 15 juli 2014 11:31

Semester!! Tillbringar ett par timmar vid havet idag! Med mig här jag en tidning och lite gott fika! Nu mår jag toppen kan jag säga!

Av Monica - 14 juli 2014 14:47

Ja då har det då äntligen blivit min tur att kunna titulera sig som semesterfirare! Fem härliga veckor att slappa och ta dagen lite som den kommer! Nästa måndag blir det en tripp till Stockholm med Lisette som jag ser fram emot. I morgon hoppas jag att vädret är lika bra så jag kan åka till havet och sola och må gott!

Av Monica - 5 juli 2014 19:32

Det bor en stor igelkott här utanför mig, och jag och Maja stötte nyss på den. Den lekte för fullt med en tom ölburk länge och väl innan den tröttnade, såg riktigt kul när han rullade runt med den .

Filmade en skakig snutt men då hade den just lämnat burken och kom emot oss. Pigge verkar inte speciellt rädd av sig och Maja kände nog på sig att det är bäst att hålla sig på avstånd. Hon var riktigt lugn och sansad.


 

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards