Monicas vardag!

Alla inlägg under maj 2012

Av Monica - 20 maj 2012 22:11

      Har just beställt tandblekning från nätet.

Blir spännande att prova då jag och dottern tänkt på det ett bra tag.

Efter mycket läsande och tester på nätet så fastnade vi för denna produkt som

fått bästa resultat i testerna.

Har varit lite skeptiskt mot hemmablekning men känner att jag vill prova iaf,

det är ju avsevärt billigare än hos tandläkare och ska vara riskfritt för tänder och tandkött.

http://www.beconfident.se/tandblekning


Jag har nu jobbat i tre veckor på mitt nya jobb och börjar komma in rutinerna vilket

känns skönt. Det är ju mycket nytt att lära på en ny arbetsplats.

Tror nog att jag kommer att trivas där.

Denna vecka har varit lång med 52 timmars arbete men också väldigt rolig då

man snabbt kommer in i arbetsuppgifterna vid intensivt arbete.

Nästa vecka blir lite bättre med 2 lediga dagar .


Det är ju så med att arbeta i vården, veckoarbetstiden kan variera mycket och en annan

vecka kan man jobba väldigt lite. Allt för att få våra scheman att gå ihop!

Trots det så tycker jag om att jobba varierande tider, skönt att kunna vara

ledig en dag mitt i veckan ibland, och ibland jobba kväll och ha sovmorgon

och vissa dagar sluta vid lunch.


Annars har det inte hänt så mycket sen sist....

Jo, snön har nu smält bort och jag har ätit sushi   

Ser fram emot min FÖRSTA semester på 4 år.

Jag börjar min efter midsommarhelgen och har så smått

börjat se på alternativ att resa bort någonstans då , kul att

få planera igen!   


Kram och ha det gott!

 


 

Av Monica - 2 maj 2012 20:54

    Har nu jobbat min första dag på nya jobbet, och det kändes bra!

Mycket nytt att ta in och komma ihåg, men skrivit upp viktiga saker och minnesanteckningar

som jag kan memorera in :)

Jobbade dock inte med någon ordinarie personal min första dag,

men det gick ändå bra, och jag hinner ju träffa dom sen !


I morgon jobbar jag en delad tur och sen är jag ledig tills måndag kl. 12!

Det kan man kalla en bra första arbetsvecka!

Men lugn....Det blir destu mer arbete resten av månaden istället.


I morgon då jag har rast fyra timmar ska jag och min väninna åka till Luleå och shoppa

på Biltema en sväng. Kanske vi även hinner med att luncha nåt gott i Luleå :)


Kanske man skulle shoppa en sån här cool brösrost med inbyggd radio, hihi.

Denna variant finns på en affär i Älvsbyn och är rätt häftig.

Hm, undrar om inte radion kan bli överhettad om man rostar för häftigt!

Kul grej iaf....


 


Nu har det tinat bort ganska så mycket snö här, men baksidan av mitt hus

är fortfarande nästan helt snötäck, och på soldäcket där bak är det säkert 1 meter snö kvar i en stor hög.


Hos gubben i lördags var det snöfritt och massor med små söta blommor i gräset närmast huset.

Vovven Maja var glad när hon hittade lite färskt gräs att beta.

Hon är som ett svart litet får ibland, hihi

Tänk att dessa tre bilder är tagna samma dag på samma plats, lite kontraster...


   


Grillade även korv hos svärmor och Maja fick ligga och må skönt i solen på en jacka!

Hon fick även smaka en korvbit då och då...

 

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards