Monicas vardag!

Alla inlägg under juli 2013

Av Monica - 31 juli 2013 14:20

.. Känns det allt!
Nu är huset utstädat och helt tomt.
I morgon lämnar jag över nycklarna till de nya ägarna av huset.
Sitter på baksidan och var en sista rök, här har man suttit många gånger under de 22 år jag bott här och sett barnen leka i gräset.
Känns lite overkligt på nåt vis att det är sista gången jag är här nu.
Sista bilderna från huset är tagna...

Av Monica - 28 juli 2013 18:10

Igår beställde jag en resa till Barcelona i Spanien dit jag och min kompis Lena åker i slutet av september. Vi åker från Skellefteå en vecka med hotell där vi äter frukost och middagsbuffé. Otroligt bra pris fick vi, knappt 3200 kr/pers med busstransfer och uppgradering till ett finare hotellrum!
Härligt att se fram emot efter denna stressiga sommar!
Var in på Rusta idag och inhandlade en häftig rosa infravärmare till balkongen för kyliga kvällar, en sittpuff med förvaring och Ledlampor som jag monterade över hela köksbänken!
Snart blir det att gå på tredje natten men är sen ledig till på onsdag kväll!

Av Monica - 28 juli 2013 15:19

När jag vaknade efter jobbet idag ringde dottern och frågade om jag ville följa med henne och jacke på utflykt. Sagt och gjort så packade jag mer lite godsaker i min picknickkorg så begav vi oss!

Av Monica - 26 juli 2013 17:32

Igår gick vi på Piteå dansar och ler festivalen en sväng.
Var ute efter en ny plånbok i skinn då min gamla gett upp, hittade en jättefin med många fack. Även ett snyggt armband köpte jag där.
Då båda mina sandaler gått sönder i sommar så var jag även ute efter ett par såna och hittade ett par direkt som var sköna och snygga, dessutom på rea!
Varit hos läkaren idag då jag haft ont i magen på ett konstigt sätt hela veckan, hade förhöjd sänka och läkaren tror det är inflammerade tarmfickor, så nu ska jag ta fler prover och även röntgen av tarmarna, mindre trevligt men bra det kollas ordentligt.
Nu blir det snart att äta grillat då vi premiärgrillat på balkongen, går ju bra med elgrill!
Sen väntas nattjobb i tre nätter.

Av Monica - 24 juli 2013 21:30

Idag hämtade jag ut mitt paket från Ellos där jag beställt denna fina lampa i silver och det söta brickbordet i lite shabby chic stil. De hade erbjudande att vid beställning fick man köpa detta för bara 59 kr!
Den lilla garderobsblomman inhandlade jag igår i Älvsbyn. Spegelkrukan jag hade sen förr passade bra till blomman och nya lampan.
Den söta godisburken i retrostil köpte jag tidigare på en inredningsbutik i Älvsbyn som heter Ihopplockat! Blev förtjust i den direkt och den var inte så dyr heller.

Av Monica - 23 juli 2013 22:17

Blev lite sugna på räkmackor till kvällsvickning, sagt och gjort så fick det bli med en tekopp till.

Av Monica - 22 juli 2013 17:26

Jag och syrran var nyss på en liten turné. Var ute efter en radio och en infravärmare men blev inget av det.
Är lite sugen på en högtalarepelare men måste kolla lite mer om dom först!
Blev däremot en stor och mjuk bädd till lilla Maja som jag hoppas hon ska gilla. I denna kan hon sträcka ut sig i hela hennes längd.
Har nu tagit bort tratten och bandaget på benet och det har läkt och ser fint ut. Dock får hon inte belasta det på ett par månader till.
I natt blir det att jobba igen men sen ledig tre nätter! Skönt!

Av Monica - 19 juli 2013 20:42

Har gulliga Jennie här på besök. Vi sitter på min inglasning och myser med ost, kex och lite gott vin för min del. Trevligt med sällskap en fredagskväll! :-)

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards