Monicas vardag!

Alla inlägg under maj 2014

Av Monica - 31 maj 2014 22:30

I morgon bitti åker jag, mina två barn i Piteå och dotterns pojkvän till Örnsköldsvik över dagen för att hälsa på min äldsta som och hans flickvän. De har just köpt hus i Husum och flyttat dit från Örebro. Nu blir det betydligt närmare att åka och hälsa på dom.
Blir så kul att träffa dom igen! :-)

Av Monica - 24 maj 2014 03:09

Har ju glömt att skriva att jag fick lagt nytt köksgolv medan jag var i Spanien.
Det blev superfint med det gråa golvet som kontrast till det vita.

Av Monica - 22 maj 2014 16:21

Idag beställde jag denna behändiga cykelkärra till lilla Maja.

Nu kan vi åka på lite längre cykelturer och  promenader då hon kan få åka då inte hon orkar längre.

Den går snabbt att ställa om till promenadvagn och den verkar lätt och smidig då det

är den minsta modellen.

Det ska bli härligt att kunna motionera lite mer i sommar!  :)


Här kan du se var jag beställde den!


     



Av Monica - 18 maj 2014 15:19

Här kommer receptet på min glutenfria och goda bärpaj. Den är snabb och enkel att göra! Jag brukar blanda olika frukter och bär eller bara äpplen (gott med lite kanel på) eller rabarber (men sockra på och pudra med potatismjöl om du gör med rabarber)
Jag använder alltid med ett ägg i smeten så blir det lite sockerkakslikt och saftigt!


  

Blanda ihop alla ingredienser med gaffel utan att smälta margarinet!


Av Monica - 17 maj 2014 18:05

Blev sugen på nåt gott så jag svängde ihop en paj med fyllning av äpple, persikor och hallon. Bara vänta på att det ska svalna lite innan man får smaka!

Av Monica - 15 maj 2014 20:02

I natt åker vi hem igen efter en härlig vecka.
Tyvärr tjorvar det med bussen som ska hämta oss till flyget då de inte lämnat någon tid eller hämtningsplats till hotellet och ingen där vet nåt! Men det ordnar sig säkert!
Idag var det marknad här i Malgrat och jag shoppade verkligen loss då jag hittade så mycket fint till bra priser.
Varit fint väder idag så vi har även passat på att sola lite och promenerat omkring förstås.

Fyra par sommarbrallor, 3-8 euro styck!

En vit sommartröja 10 euro

Nya Bh:ar 5 euro styck!

Vy från dagens strandbar!

Av Monica - 14 maj 2014 18:40

En bikini blev det, finns många såna och riktigt snygga här. Köpte även en armring som är riktigt bling bling. Finns hur mycket snygga och billiga smycken här men köpte en hel del när jag var här i höstas så jag har nästan så det räcker!

Av Monica - 14 maj 2014 17:02

Vädret idag har varit strålande och vi tog oss en promenad till grannstaden Pineda de Mar som visade sig vara en liten pärla som jag gärna besöker igen.
Strandpromenaden var himla fin hela vägen
Och vi gjorde flera stopp för att sola, äta och dricka på mysiga strandbarer. Blev en promenad på 8 km, vi tog tåget tillbaka då jag tyvärr fått blåsor under fötterna trots mina sköna Ecco sandaler!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards