Monicas vardag!

Alla inlägg under oktober 2012

Av Monica - 29 oktober 2012 15:22

     Vilken härlig känsla att få vakna upp en måndagsmorgon och veta att man är ledig

hela långa dagen !

Vaknade ändå kl.07 och var ganska pigg, men drog täcket över ögonen och halvsov

till efter nio.


Dottern och jag möttes i stan för att äta sushi till lunch,  är ju som

kanske bekant att det är min och barnens favoritmat .


Vi gick en sväng på stan och jag hittade en del såsom

en snygg tröja från Gina och en tröja från BikBok.

Dessutom 3 par trosor med glitter, hihi jag som älskar glitter , nu har jag

det till och med på trosorna , haha

Även en snygg svart BH inhandlades.

Köpte också en fin present till en vän som fyller år idag.

Blir att överlämna den ikväll.



Bild på en av tröjorna nedanför, superskön kvalité i rymlig modell.


http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/trojor-cardigans/ccollection-csweaters-p1.html#product_157616

Av Monica - 25 oktober 2012 21:32

   Veckans lediga dag idag, och så skönt att sova ut lite   


Hade beställt tid hos frissan och nu blev det en väldigt kort busig frisyr.

Tog en bild men håret blir bättre i morgon när jag får tvätta det och busa till det som jag själv vill!


Min goa vän Lena ringde och bjöd mig på middag idag,

kycklinggrillspett, ugnsstekt potatis med morötter och lök stod på menyn.

Var hur gott som helst och trevligt förstås.


I helgen jobbar jag men har en rätt hyfsad arbetshelg så man får väl se vad helgen har att erbjuda!

Det är ju 40+ på Sjöbodan också!


 

Av Monica - 20 oktober 2012 17:24

 Lördag och ledig i helgen, är så himla skönt!

Trött i ögat,  och frågan är om man ska falla för frestelsen att följa ut på puben ikväll  eller

åka och handla nåt gott för att mysa hemma i stillhet.

Kanske tar en powernap och ser hur man känner det om en stund!   


Igår kväll var det också en riktig myskväll med hämt sushi

och ett par glas vin !


Önskar alla en trevlig lördagskväll och skickar en cyberkram!


 

Av Monica - 17 oktober 2012 22:28

Fem månader har nu gått sen jag bloggade sist, har inte känt att jag haft tiden eller lusten sista tiden...

Jobbet tar mycket av min tid men nu tänkte jag skriva några rader.


Igår kom snön här uppe, det snöade i princip hela dagen.

I morse var det -5.2 grader så snön låg kvar och ett istäcke på vägen.

Har haft två lediga dagar så idag har jag bara varit hemma och myst, städat och tvättat lite.

Haft besök av Lena.


I förrgår var jag på gummiverkstaden och köpte nya vinterdäck på kärran.

Känns fantastiskt skönt att veta att man har bra däck i vinter.

Slapp dessutom byta däck själv i år då de satt på däcken direkt på verkstan :)


Här är ett par bilder från min och dotterns lilla semesterresa i sommar.

Vi tog bussen till Stockholm för att köpa mig en bil.

Bilen hittade jag utanför Örebro, vi hade verkligen en mysig tripp

och bilen tog oss smärtfritt hem igen.


       





Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards