Monicas vardag!

Alla inlägg under november 2015

Av Monica - 28 november 2015 16:56

Nu är det julfint och mysigt hemma hos mig.
Den här tiden trivs jag allra bäst att vara hemma och mysa. Doftar till och med jul då jag bakat saffransbullar idag.
Nytt för i år är den fina retroljusstaken i köksfönstret .
Den var väldigt populär på 50-60 talet och tillverkas av konstsmide i en nyproduktion nu.

Av Monica - 27 november 2015 19:26

Var hos frissan igår och klippte mig och idag blev jag sugen att göra nån kul färg i håret. Jag och Lisette åkte in till stan på Lustgården får de har hårtoning i alla de roliga färger. Jag fastnade för en pastelllila färg som heter Purple och Lisette valde en färg som heter Deep ocean green. Hon färgade topparna på sitt långa hår och jag färgade luggen. Färgen sitter i ca 15 hårtvättar, så det förvinner nog fort eftersom jag tvättar det dagligen.
Färgen är färdigblandad i flaska och går att använda flera gånger, räcker säkert till 10 gånger till i min lugg.
Kul med lite förändring.

Av Monica - 21 november 2015 16:13

Dessa fina alster i betong och kopparfärg har min kära kollega Carina gjort till mig!
Carina är väldigt påhittig och kreativ och har gjort många fina grejer.
Här är lite av vad hon tillverkat, många med kloka och tänkvärda ordspråk.

Av Monica - 18 november 2015 19:30

Nu är backen vit av ett snötäcke och det blev genast ljusare ute.
Det är bara -0.6 grader så det återstår att se om det stannar. Detta är andra snötäcket och gammalt tillbaka sägs det att tredje gången det snöar stannar det, så få se om det stämmer!

Av Monica - 18 november 2015 13:38

Jag var på sugen på att göra en renhornsljusstake och fick en bit renhorn av min vän och kollega Carina.
Målade det några varv med vit lackfärg och limmade fast ljuskoppar med limpistolen.
Den blev faktiskt inte så dum.

Av Monica - 7 november 2015 17:02

Nu har förkylningen brutit ut på riktigt, har känt det i flera dagar att det varit på gång.
Varit till apoteket och inhandlat lite nödvändig medicin.
Nu ska jag bädda ner mig i soffan och toala lite synd om mig själv, har ont precis i hela kroppen, snorar, hostar och fryser!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards