Monicas vardag!

Alla inlägg under mars 2011

Av Monica - 29 mars 2011 20:49

            

     Haft en ledig dag idag, efter sex dagar på raken.

Skönt var det, men började få huvudvärk när jag var på stan med min syster idag.

Kom på att jag inte druckit något kaffe på morgonen och att det berodde på det.


Jag och barnen åkte och skulle gratulera min far som fyller år idag, och huvudvärken bara ökade och ökade.


Åkte hem och tog ett par panodil och la mig på soffan med filten över ögonen.

Min goá dotter lagade middagen helt själv.

Hade tagit fram en kotlettrad som hon tillagade efter lite instruktioner.

Hon skalade potatis och morötter och ugnsstekte dessa med havssalt.

Slutligen blev det en sås av skyn med rosépeppar i.


Nu äntligen har huvudvärken släppt och jag väntar på att Desperate Houswifes

ska börja snart.


Sov gott mina vänner när det är dags!

Kram <3


 

Av Monica - 27 mars 2011 10:26

             Det handlar inte om att finna den person man vill gå till sängs med.

                   Det handlar om att finna den man vill vakna upp med.

               Det handlar inte om att finna den man vill leva tillsammans med.

                    Det handlar om att finna den man inte kan leva utan.

               I världen är du bara någon men för någon är du hela världen.


                                     

Nu ska jag snart iväg att jobba en tur mellan 12-21.15

Det var skönt med en sovmorgon idag, men vaknade ändå rätt tidigt!

I morgon börjar jag 7 igen.

Då har jag jobbat 6 dagar i rad, men tisdag är jag ledig, för att sen ha jobb

onsdag, torsdag och fredag.

Nästa helg hade jag tänkt att vara ledig då jag jobbat mycket nu och dessutom två helger i rad.

Skulle vilja göra nåt trevligt till helgen, kanske tillsammans med gubben min!

Vi har inte hunnit att umgås just nåt sista tiden.


Denna helg har jag inte gjort så mycket förutom att jobba,

jo, var på bio på fredagskvällen och såg filmen

"Hur många lingon finns det i världen".

Tycker den var underbar och lockade till både skratt och tårar.


Ha en underbar söndag!

 



Av Monica - 22 mars 2011 15:32

Solen har visat sin bästa sida så gott som hela dagen.

Ledig har jag dessutom varit.

Min syster bjöd mig på en god lunch idag bestående av

lövbiff, pommes och grönsaker, mums...


Försökt skotta bort lite lös snö från infarten, men mycket är kvar ännu.

Det är svårt att ta sig in på gården med bilen, man fastnar i lössnön.


                                             

Nu har jag att se fram emot jobb sex dagar i rad.

Fem av dagarna på stället där jag ska jobba i sommar.

Har t om fått neka jobb nu då jag redan är bokad.

Kul med så mycket jobb, och jag hoppas det håller i sig så här.


Dags att börja med middag, och jag har idétorka på den fronten idag.

Måste gå ut i frysen och kolla vad som finns.


Hittade några bilder från mars i fjol, inte fullt lika mycket snö kvar i år vid samma tid.


         


Ha en toppendag mina vänner!

Av Monica - 21 mars 2011 15:53

Idag slutade jag redan klockan 12 på jobbet.

Jodå, de ringde redan i går och frågade om jag kunde

jobba idag.

Skönt när man får veta dagen före:)


Sedan ringde de även från ett annat ställe och frågade om jag kunde

jobba ons, tors, fre, lör och söndag.

Självklart kunde jag det.

Är så himla glad att det börjat röra sig med mera jobb.

Förra veckan hade jag också fullt med jobb   


Efter jobbet åkte jag förbi min syster och drack kaffe, och efter det åkte jag och kollade på arbetskläder.

I år ska ju även jag få handla arbetskläder på kommunens

bekostnad :)   


Hittade iaf en svart sköterske klänning och till detta valde jag vita tights.

Det verkar en skön kvalité, så det är bara att hoppas

att jag kommer att trivas i dem.

De går även att tvätta i 85 grader vilket är bra!


 


Klänningarna och tightsen fanns i många färger, men när jag är lite rund så känner jag mig som finast i svart.

Inbillar mig att jag ser liiite smalare ut.   





Av Monica - 20 mars 2011 13:34

           Har ju provat att filma några snuttar med min nya mobil, men filmerna har bara visats från sidan.

Men förra helgen filmade jag hos min syster när vi grillade korv, och den filmen är helt plötsligt rätt väg, vet inte vad jag gjort:)


Ska försöka sätta in klippet nu, hoppas det fungerar!

Tycker inte man låter klok när man hör sin egen röst, låter man verkligen sådär?????



 

Av Monica - 17 mars 2011 19:05

  


Härligt att det tinar  bort lite snö nu, vi har ju en hel del

som ska bort.

Trots att det tinar, så har vi mycket kvar på gården ännu.

På de större vägarna är det dock asfast och en del slask.


Min bil var så skitig häromdagen så det gick inte vara nära den utan

att bli smutsig.

Min snälle bror spolade av bilen utanför garaget på hans jobb med högtryckstvätt, shampo och avfettning. 

Den blev som ny! ( Ett tag iaf)


Snart är det dags att lägga på sommardäcken igen, men brukar vänta tills snön och isen är borta från min infart.


  

Av Monica - 17 mars 2011 16:59

       

 

Min dotter och jag har idag gjort en fantastiskt god afrikansk middag.

Det började med att jag vaknade i morse och hade drömt

om kycklinggryta med aprikoser.

Var så sugen och kunde inte släppa tankarna på grytan.

 

Googlade lite om recept och fastnade för denna afrikanska gryta.

 

Det som är lite speciellt med afrikansk mat är kryddningen som ofta består av kanel, kardemumma, kryddpeppar, saffran, koriander, färska örter, mangold, lök, tomater, bladgrönsaker,  frukt, mandel och nötter i maten.

 

Variationerna i det afrikanska köket är stora beroende på var i Afrika det är.

I vissa delar kommer influenserna från det asiatiska köket eller det europeiska.

 

Nästa gång jag åker till Stockholm ska jag försöka

besöka en afrikansk restaurang .

 

 

Jag ändrade lite på receptet på grytan idag, och tillsatte kokbanan, vilket jag aldrig

mer ska prova.

Bananen är absolut smaklös och har en konstig konsistens fast man kokar den länge.

Petade faktikst ur dessa ur grytan sen.

 

Tillsatte även färska smörstekta champinjoner i grytan.

 

Riset vi gjorde smakade gudomligt och annorlunda.

Gjorde receptet längst ner på denna sida.

Kycklinggrytan med aprikoser finns också på denna receptsida.

Vi använde kycklingfilé.

 

Kan verkligen rekommendera grytan och riset för er som vill

prova nåt annorlunda.

Av Monica - 16 mars 2011 19:05

Flera bloggvänner har gjort detta blomtestet för att kolla vilken blomma man är.

Klart jag hakar på....

 

Känner inte till blomarten jag blev, men

blev nyfiken och googlade lite.

Det är visst en relativt ny sort här i Sverige, och

här kan man läsa mer om denna planta.

 

Den verkar finnas i en uppsjö av färger och varianter.

Kul att läsa om denna för mig okända planta.

 

Testet tog sin lilla tid, då det är på engelska och jag inte förstår riktigt varenda ord.

 

Nåja, som denna blomma är visst jag, hihi

 


I am a
Canna

What Flower
Are You?

"You stand up for what you believe in, even if it gets in the way of what other people think. You are proud of yourself and your accomplishments and you enjoy letting people know that."

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards