Monicas vardag!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Monica - 26 oktober 2015 14:34

Blev att vi köpte denna mjuka och härliga pläd när vi var till Luleå i lördags. Den passade bra på den färgglada sängen tillsammans med kuddarna som vi också köpte.
En liten batteridriven ljusslinga fick också följa med hem.

Vi avslutade shoppingrundan med pizza i Gammelstad där de har de godaste glutenfria pizzorna man kan tänka sig.
Min på bilden heter Tom o Maria.

Tänkte börja med lite mindfulness när andan faller på och har därför beställt denna målarbok för vuxna som blivit så populärt..
Bra att ha nåt att pyssla med i vinter!

Av Monica - 21 oktober 2015 07:51

Idag blir min älskade lilla vän 13 år.
Fortfarande pigg, frisk och lika go.
Lycklig som får ha en sån gosig vän vid min sida!
Hon har sovit hos mormor o morfar men jag ska hämta henne när jag vaknat så ska hon få öppna lite paket som hon älskar att göra.

Av Monica - 18 oktober 2015 12:51

Är en helt underbar höstdag får solen skiner och det är 12 grader, är till och med barfota än!
Varit på en prommis med Maja och sen suttit på balkongen med en kopp kaffe.

Nu väntar jag på att min lunch som är i ugnen ska bli klar. Blev lite medelhavsinspirerat med potatis, morötter, lök, bacon, oliver och fetaost som jag köpte i Grekland. Steker det i ugnen med en olivolja med en massa kryddor i som jag också köpte hem från Grekland.

Dessa söta ugglor i betong och blomma köpte jag igår och det blev riktigt fint vid teven.

Av Monica - 6 oktober 2015 21:08

Varit hela 31 grader i dag så vi har legat på stranden och badat några gånger. Vid havet var det en härlig bris som fläktade skönt!
Promenerat en bit ikväll och ätit Stifado än en gång på favoritrestaurangen.
Köpte mig härligt lila badskor som är jättesköna och en lila batikfärgad sarong som passar bra till skorna.
Här kommer lite bilder från denna dag!
I morgon sista dagen och hemfärd torsdag mitt på dagen.
En vecka går snabbt men vi känner oss helnöjda med tiden på Rethytmon.

Av Monica - 5 oktober 2015 21:05

Denna dag har varit varm och solig, 27 grader i skuggan, på gränsen för varmt för min del!
Hållt oss runt poolen, promenerat in till gamla stan, ätit väldigt god pasta till lunch och nu ikväll blev det grekisk sallad och grillad sovlaki med tillbehör.
Vi gick ner till havet och tog oss ett svalkande dopp i havet ikväll före middagen, oj så skönt det var.
Denna sötnos satt på solstolen och solade idag, den var runt sju cm lång plus antennerna.
Detta är enda fotot jag tagit idag!

Av Monica - 4 oktober 2015 20:50

En lika trevlig dag idag, varit 27 grader och sol så det blev några timmar vid havet idag.
Tog ett dopp i medelhavet och det var riktigt varmt och ganska stora vågor.
Blev en promenad till gamla stan på eftermiddagen och en god middag på en Kinarestaurang som omväxling.
Stannade till för en god drink och där spelade de gamla Scorpions låtar så man ville knappt gå därifrån! Gamla minnen! :-)
Sen vidare på det trevliga stället bredvid hotellet för en irish Coffee som pricken över i!
Alla vill bjuda på raki och alla har de fem bästa rakin på ön om man får tro de själva! Den första smakade urk men nu håller man på att vänja sig och det smakar inte lika illa!
Vin till maten och kall öl på balkongen, får se vad magen säger om det i morgon!

Av Monica - 3 oktober 2015 18:42

Varit en underbar dag där solen visade sig under några timmar.
Började dagen med en god frukost på balkongen och vidare till stranden och doppat fötterna, det blåser ganska höga vågor så jag tordes inte bada idag.

I morgon om det är sol ska vi hyra solstolar vid havet.
Vi åt den godaste stifado jag ätit någonsin idag på en restaurang vid strandpromenaden där de skyltade att de hade glutenfri mat.
Kunde beställa all pasta, grillsätter och alla grekiska rätter och få det glutenfritt! Lycka!

Vidare har jag varit och blekt tänderna och gått i gamla stan och strosat idag.
Snart är det dags att gå och äta middag.

Av Monica - 2 oktober 2015 17:10

Varit molnigt idag men ändå 23 grader varmt. Blev att ta en promenad in till stan som ligger ca en km bort och strosa runt där lite. Var inte på shoppinghumör så handlade ingenting!! Gubben däremot fyndade ett fint läderbälte för 3 euro!
Konstigt att så fort jag kommer utomlands är det grekisk sallad jag längtar mest efter så vi gick och åt en sån på en trevlig restaurang alldeles bredvid hotellet.
Hotellet som är en enrumslägenhet är riktigt fin och fräsch med bra läge.
Som ni ser kan vi skymta havet från balkongen och det blåser ganska mycket så vågorna hörs ändå hit.
Nyss har vi handlat lite gott till frukost som vi ska avnjuta på vår fina balkong under veckan och lite vin som blir gott på balkongen i den ljumma kvällen med tända ljus!
Allting blommar fortfarande så vackert fast det är slutet på säsongen.
I morgon hoppas vi på lite sol så vi kan gå till stranden.

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards