Monicas vardag!

Alla inlägg under november 2009

Av Monica - 30 november 2009 18:56

Ullared om en timme...Tjohooo

Av Monica - 30 november 2009 18:48

Middagen blev precis så god och uppskattad som jag hoppades på...


Gjorde en potatisgratäng med mycket vitlök, peppar, grovsalt och ost,

Marinerade fläskfilé i rätt tjocka skivor som jag sedan bankade ut och stekte snabbt.  Spädde buljongen med rödvin (tänkte att nu öppnar jag flaskan av årgång -04, blir ju aldrig att dricka den) hackade lök, lite socker, balsamvinäger, fyra peppar, salt och en gräddskvätt och en smörklick.

Grillade tomathalvor och lökklyftor i ugnen.


Jo, det var värt sin tid vid spisen minsann...Och barnen bara älskade det!

Kul att få göra helgmat en vanligt måndag ibland, och kul när barnen är hemma båda två!


Hade ju tänkt ta en bild men var för glupsk och glömde bort det i min hunger...  

Av Monica - 30 november 2009 16:39

Suttit länge vid datorn och hållit på att fixa en julklapp till min älskade, tog sin tid innan allt klaffade som jag ville, och hoppas verkligen det blir en uppskattad julklapp.... Direkt från hjärtat....  


  

Av Monica - 30 november 2009 16:24

1 dm snö har kommit nu på eftermiddan...  

Snart drunknar lilla vovven....   


  



Hej och hå vad mycket nya smilysar det har kommit ! Kul!    



Av Monica - 30 november 2009 12:55

Tjoho, äntligen lite vitt på backen, blev ljust och fräscht...


Gick på skyltsöndagen igår en liten sväng, ingen julstämning hade jag trots tomtar och mysbelysningar....

Men den kommer säkert, julen är inte så märkvärdig för min del...


Vi firar den olika från år till år, ibland är jag själv hemma med barnen, Kent brukar komma julaftons eftermiddagen.

Ibland äter vi middag hos mina föräldrar, så blir det detta år.


Barnen ska vara hos mig hela julen, då pappan och hans nya vill fira julen ensamma i år....


Jag kan nog inte tänka mig julaftonen utan barnen, usch vad tråkigt det skulle  vara.

Skulle kunna tänka mig fira den utomlands däremot en vacker dag, sen när barnen är vuxna och så....


Idag är det inget jobb verkar det som, ska lägga ner lite tid på att göra en god middag idag. Hade en fläskfilé i frysen som jag ska göra nåt gott av, samt göra potatisgratäng till...

Barnen är ju oftast på vift på helgerna så nu jäklar tänkte jag vi skulle äta nåt riktigt gott tillsammans denna måndag!


Borde baka glutenfri mjukkaka också, blir nog idag eller i morron...


På onsdag är det jobb på sjukhemmet, jippi, vad jag längtar dit till alla gulliga vårdtagare och den gulliga personalen...

Av Monica - 29 november 2009 21:04

Känner att man inte vågar berätta att man köpt nåt....

Känns som att man skäms för att man köpt nåt eller gjort nåt....


Bara för att jag är delvis arbetslös, men vill och jobbar så fort jag får tillfälle , så ska man inte få unna sig nåt som kostar!


Jag har dragit ner sååå mycket på mina utgifter och ändrat på mina levnadsvanor sen jag blev ensam om huset. Är väldigt ekonomisk och sparar och gnetar för att kunna spara till sånt jag behöver eller vill göra... Ändå känns det som att man ska skämmas så fort man unnat sig nåt... Och jag säger och skriver inte om sånt för att skryta, utan  bara för att jag är så glad att jag äntligen lyckats nå ett av mina mål...



Är det svenska avundsjukan eller Jante-lagen?? Du ska inte tro att du är nåt...


Jag är visst nåt, precis som alla andra!


Det får verkligen min älskade mig att förstå!



Nåja, man kan ju hålla saker och ting för sig själv också fortsättningsvist....

Ibland är det bäst!

Av Monica - 27 november 2009 21:28

Har så mysigt här hemma i min ensamhet, fast visst saknar jag gubben min också...


Körde iväg till ICA och köpte mig lite chips och dip som jag avnjuter med en iskall Bacardi Breezer melon till Idol!


  

Av Monica - 27 november 2009 19:46

Min stackars gubbe har sträckt ryggen idag på jobbet och fick åka hem och lägga sig...


Han har legat hela eftermiddagen och fram till nu.

Han och sonen hade tänkt komma ikväll men han orkade inte, så de kommer i morron istället.

På kvällen ska vi ut och äta med hans mor som fyller jämna år...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards