Monicas vardag!

Alla inlägg under februari 2016

Av Monica - 14 februari 2016 13:02

Nu har jag varit hos frissan igen och blekt håret denna gång. Det blev precis så platinablont som jag ville ha det.
Är verkligen nöjd med denna frisör, för första gången har håret blivit helt utan gula skiftningar!
Lisma heter salongen och ligger i munksund.
Min mor och syster har också klippt sig där och är helnöjda.

Före och efterbild!

Av Monica - 13 februari 2016 13:57

Ägnat dagen hittills åt snöskottning och brödbakning.
Har kommit flera dm snö senaste dagarna och nu vräker det ner igen.
Bakat lchf fröknäcke och lchf focaccia.
Blir att göra sig en god räkmacka ikväll tror jag minsann.
Till middag ska jag nog göra lchf pizza som är supergod.
Lille Måns är hos mig och Maja tills i morgon. Trevligt med besök!

Av Monica - 7 februari 2016 20:22

Lite söndagsmys när jobbarhelgen är över med grönkålschips och ett glas rött.
Gubben har kommit och vi ser nu på Bachelore Paradise.
Chipsen var riktigt goda.

Gör så här:
Dela grönkål i mindre bitar utan stammen och skölj.
Blanda med en dl rapsolja i en skål och lägg ut på bakplåtspapper.
Salta på med flingsalt och sätt in i ugnen på 200 grader ca 10 min.
Strö på lite permasanost och njut.
De blir härligt krispiga!

Av Monica - 5 februari 2016 17:31

Underbart god lchf-pizza har jag just gjort.

Recept till en stor plåt:

4 ägg
0.75 dl grädde
2 msk fiberhusk
2 dl riven ost

Vispa ihop och låt smeten svälla 10 min.
Bred ut på en bakpapperklädd långpanna eller annan stor ugnsform.
Förgrädda botten i mitten i 225 grader ca 10 min.
Lägg på tomatsås (jag tog tacosås med låg kolhydrathalt och blandade i lite tomatpuré och pizzakrydda.
Sen riven ost, salami, champinjoner och paprika.

Grädda till allt fått fin färg, ca 15 min i 225 grader.
Strö på pizzakrydda.

Av Monica - 1 februari 2016 16:00

Så idag kom vaktmästaren med min nya varmluftsugn och spisfläkt.
Blev kanonfint och nu längtar man att prova den. Blev att värma upp rester idag men i morgon! :-)
Länge sen man hade en sån här ren och fräsch ugn.

Blev hyrespåslag med 60 kr/mån men det är det värt då min gamla gräddade ojämnt och det bara fastnade i plåtarna när man skulle göra nåt.

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards