Monicas vardag!

Alla inlägg under juni 2014

Av Monica - 27 juni 2014 23:15

Roat mig denna fredagkväll med att bjuda på tacomiddag med två av barnen, jacke och Alle. Var ett tag sen man åt det så det var riktigt gott.
Sen blev det till att sy nya gardiner i husvagnen. Köpte två vita hissgardiner på Rusta för 40 kr/st och har delat på dom så det blev åtta längder till mina fyra husvagnsfönster. Blev ljust och fräscht i vagnen och kan lova att det dammade fint om de gamla som hängde där, usch!

Ljust och fräscht med de nya!

De gamla åttiotals gardinerna!

Av Monica - 23 juni 2014 12:04

Fick en idé om hur fint det skulle bli på balkongen med vita fladdrande gardiner! :-)
Vita fladdrande gardiner inhandlades på rusta och gubben kom och hjälpte mig att borra upp krokar för att fästa gardinlinor.
Nu hänger dom där och det blev bara ännu mysigare på inglasningen nu! :-)

Söt uggla fick jag av Kenny och Rebecka i helgen!

Av Monica - 20 juni 2014 17:32

Jag och Maja och mina föräldrar firar midsommar i Husum hos äldsta sonen och hans flickvän. Det är så mysigt lantställe de köpt här. Vädret har varit omväxlande med regn, blåst och nån solglimt men bara runt 12 grader. Vi har ätit surströmming till middag och det satt fint. Se vilka söta kattungar de har, man blir ju nästan sugen, men Maja har det lite jobbigt med alla katter!

Av Monica - 18 juni 2014 21:04

Jag har aldrig varit riktigt nöjd med väggen i köket, det är som om något har fattats, men idag hittade jag hyllan som jag tyckte skulles passa i köket! Sagt och gjort, nu är den på plats och jag känner mig nöjd med ett av dagens projekt! :-)

Av Monica - 15 juni 2014 15:06

Sprayade mitt fula vita badrumsskåp i en knallig röd färg och det blev mycket finare med lite färg till de vita väggarna.
Jag hade köpt röda handdukar och badrumsmatta tidigare på IKEA. Känner mig nöjd! I helgen har det gått i den röda färgens tecken hihi
Nu väntar jobb i tre nätter och på torsdag drar jag och Maja med husvagnen till sonen i Husum för att fira midsommar!

Av Monica - 14 juni 2014 16:25

Nu har vi målat på det röda på husvagnen och det blev en sån skillnad. Målade även röda ränder på fram och baksidan då det tidigare bara var vitt där. Även nya Kabe klistermärken kom på plats. Tänk vad lite färg gör mycket, det gick bara åt 3-4 dl färg!

Använde denna färg från Teknos som är en metall/träfärg i färgen BM-röd och den var väldigt lik Kabes orginalfärg. Tvättade bara vagnen som vanlig före och lät den torka ordentligt innan vi maskerade vid fönster och rollade med en lite lurvig roller. Behövdes bara ett varv då färgen täckte mycket bra.


 

EFTER

EFTER

FÖRE

Av Monica - 11 juni 2014 16:21

Nu var jag bara tvungen att besöka min läkare då jag haft så ont i axlarna, huvudet och stortån, som om inte detta räckte en hemsk tinnitus som aldrig tystnar.
Det blev en tio dagars kortisonbehandling då jag verkar ha inflammation i kroppen och ledkapslarna. Ska även kontakta sjukgymnast då jag är väldigt spänd i nacke och skuldror där möjligtvis huvudvärken och tinnitusen kommer från.
Nåja, är inte mycket för att beklaga mig om sjukdomar och jag orkar ju jobba och göra mycket annat kul, så jag är inte värst drabbad! :-)

Av Monica - 5 juni 2014 13:36

Jag och Maja har strosat runt i de fina omgivningarna i omgångar idag. Många minnen har man härifrån där jag vistats från det jag var barn. Med Mor och Far brukade vi campa här i vår lilla smv, när jag vår 12-13 år brukade jag cykla hit för att tälta med någon kompis. Min första fylla hade jag här och många roliga fester i tonåren. I vuxen ålder har vi åkt hit med barnen för att fiska och ha picknick. Stunder då jag behövt tid för mig själv har jag tillbringat här. För att Maja ska få bada och gå fritt har vi åkt hit.
Jag och gubben förlovade oss just här.
Känner mig hemma på nåt vis, så av alla platser på jorden är denna i mina ögon favoriten!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards