Monicas vardag!

Alla inlägg under augusti 2009

Av Monica - 31 augusti 2009 21:10

från denna jobbarvecka på Kappa..


Gick hur bra som helst, mycket trevligt, fast tungt, svettigt och varmt...

Dammade en del isolering som kliade överallt på kroppen...

Jag fick jobba i lag med Johnny som jag kände lite sen de dagar jag praktiserade på Vattenfall i våras. Mycket trevligt att få vara med han , vi jobbade riktigt bra tillsammans.

Hela dagen har vi öppnat upp locken på kondenstankarna som de ska inspektera inuti. Stora och många bultar, fick klättra upp i ställningar där det var himlans trångt... Men mycket har jag fått lära mig idag, kul!

Blev ingen övertid idag, då vi hann göra klart det vi skulle. Men sen i veckan blir det nog en del övertid lät det som... Superbra, ger pengar!


I morron får vi nya uppgifter blir spännande att se vad det blir...

Ska se klart på Lipstick Jungle och hänga upp en tvätt till, sen blir det att lägga sig så man är pigg i morron.

Sov inte så där jättebra i natt...





Av Monica - 30 augusti 2009 21:15

http://www.youtube.com/watch?v=L84sfKs_jf8 



Lyssnar på Caroline af Ugglas nya album, och måste medge att tjejen har en del underbara texter....

Av Monica - 30 augusti 2009 18:40

Jo, det svärmar faktiskt i lillmagen (!) inför morgondagen...

Skulle haft min gubbe här som hållt mig i handen och lugnat ner mig, men han svarar inte i telefon och mobilen är avstängd så jag vet inte om nåt hänt eller vad... Förhållande på distans är inte det lättaste alla gånger....


Håll tummarna för mig så jag inte klantar mig i morron, man vill ju göra ett gott intryck, och ska naturligtvis göra mitt allra bästa. Men man har ju inte jobbat med detta förut så det är klart det är pirrigt, dessutom kanske enda kvinnan bland hundratals män...

Av Monica - 29 augusti 2009 16:23

Konstigt nog, trots att det bara blev 2 timmars sömn...

Vi har varit till Luleå en sväng, Kent skulle se på en soffa på Suomi-soffa som skulle ha sån jätterea!

Men tror dom trissar upp ordinarie priser som bara den...Är inte alls speciellt billigt, priserna dom visar i reklambladen som kommer gäller bara i en snorgrön "sammets" tygkvalité som inte alls vi tyckte var snyggt...


Var in på Biltema och köpte bl a nya torkarblad och fönterkitt, måste kitta om alla fönster hemma innan vintern...


Handlade lite mat, ska göra pizza ikväll, mums, det var längesen jag åt...


Av Monica - 29 augusti 2009 09:07

Fasen, har inte kunnat sova inatt, vandrat omkring ...Grubblat på livet...allt möjligt....

 Slumrade in kring 06 tiden, men vaknade igen efter åtta...

Måste försöka slumra in en stund, blir tungt annars...


See ya...

Av Monica - 28 augusti 2009 15:23

Idag får jag äntligen träffa min gubbe, vi har inte kunnat ses på hela veckan... Ska ånga dit om ett par timmar...

Åt lunch på thaigarden med Sussi, var smaskens och trevligt som vanligt!

Gick och köpte en liten överraskning till min älskling sen... Bara ett liten tecken på att jag älskar honom såååå mycket!


Hämtade mitt SSG kort på Vattenfall på hemvägen, samt fick lite info om måndagen. Ska tydligen jobba som reparatör/montör/svetsare låter det som. Har många fjärilar i magen... Hoppas man inte gör bort sig nu... Men man måste ju börja nån gång och i någon ände...


Ska servera grillad fläskfilé (färdiggrillad) och potatissallad till mina kids nu innan de åker iväg med sin pappa med husbilen och fiskar...


Ha en toppenhelg alla bloggläsare... Kram



Av Monica - 27 augusti 2009 21:59

Vi fånade oss lite igår när jag blekte slingor, kunde inte låta bli att låna slinghättan och ta ett foto! Ser inte klokt ut, men bjuder på ett gott skratt...Hahaha

Av Monica - 27 augusti 2009 21:56

En bild på min vovve, men här är hon oklippt och orakad!

Hon har allt fått lite gråa hårstrån på gamla dar...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards