Monicas vardag!

Alla inlägg under april 2010

Av Monica - 30 april 2010 21:17

Jag och även ni har nu chansen att få gratis Spotify Premium, dvs Spotify helt utan reklam!

Om ni klickar på länken nedan och registrerar er och gör en marknadsundersökning så får jag gratis Spotify Preminum.

När ni sen i er tur värvar 6 vänner som registrerar sig och gör en marknadsundersökning får även ni gratis Spotify osv....


Man får en Spotify länk på sin mail direkt när 6 vänner registrerat sig och gjort en marknadsundersökning !


Ta chansen ni också som vill ha Spotify Preminum, jag hoppas verkligen detta funkar!


Jag vill så gärna ha Spotify så jag skulle bli hemskt glad om så många som möjligt kunde göra detta!


Kram Monica

http://www.gratispremium.com/?ref=207464

Av Monica - 30 april 2010 15:41

Fick just tillbaka provet rättat och det blev ett MVG även denna gång!

Lika glad som tidigare är jag, jipppiiii.......

Är ivrig att göra sista provet, har tjuvstartat lite på pluggandet inför nästa vecka, men ska hålla mig till på måndag innan jag börjar på allvar med det!


Önskar alla en jättefin Valborgsmässoafton, har precis slutat snöa här!

Nu är middagen snart klar som består av marinerad helstekt fläskfilé på grönsaksbädd av lökklyftor, champinjoner och paprika, potatisgratäng och en smaskig rödvinssås...  


                                                          

Av Monica - 30 april 2010 10:12

Hörde just denna låt på radion, och det är en av mina favoritlåtar, tycker melodin på låter är så himla härlig!

Ni har säkert hört den förut, Det är Laakso och Peter Jöback som sjunger, och låter heter "Italy vs Helsinki"


Av Monica - 30 april 2010 09:11

Snön vräker ner... Det smälter direkt men är trist i alla fall med sånt här gråväder.... Inte har man lust att stå ute och grilla och frysa om det är sånt här väder ikväll. Ska göra fläskfilé och potatisgratäng till middag...


Kent , hans son och en kompis ska komma ikväll.

Här i stan har biografen och kommunen gått samman för att minska droger bland ungdomarna genom att visa gratis bio hela kvällen och natten, ha café och tidningar och spel för ungdomar mellan 13-17 år. Det är drogfritt så klart...

Tycker det är ett jättebra initiativ och Kents son och hans kompis ska dit ikväll.


Min dotter ska vara hos en kompis och se film ikväll...


Sitter och väntar på att Antizimex ska komma och mäta upp fukten i golvmattan i tvättstugan där ett rör läkte i höstas. Hoppas det har torkat upp så jag inte behöver bort med golvmattan och torka upp....


Väntar och väntar också på att mitt prov ska bli rättat som jag skickade in i onsdagskväll... Denna lärare är inte lika snabb på att rätta, men det ska vara rättat inom 48 timmar iaf så i ikväll senast ....

               

Av Monica - 29 april 2010 21:08

Jag och min kära syster var på tjejkväll på stan nu ikväll. Det var massor med folk i farten, men jag köpte inte nåt annat än en ring i äkta silver för 20 kr på Silverbox. De har utförsäljning på alla silversmycken till mycket låga priser då de ska in med nytt sortiment. Tyvärr blev bilden på min ring suddig...

  


Jag och systra satte oss ner på Wayne´s café  och fikade. Jag tycker de har så gott kaffe där då de mal bönorna direkt. Färskbryggt med andra ord...

Här är en bild på min glada syster som klippte sig i förrgår och blev så fin...

  

Av Monica - 29 april 2010 21:06

Det lär nog dröja ett tag innan jag kan ta fram trädgårdsmöblerna till min altan på baksidan... Så här mycket snö hade jag idag på baksidan. Stuprännan har tyvärr blivit intryckt av stegen som tryckts mot den. Tror den är av plast så jag åker nog på att byta den.

    

Av Monica - 29 april 2010 21:01

Har investerat i en ny liten trädgårdsgrupp som passade så bra in på min lilla uteplats på framsidan av huset.

Tänkte köpa denna redan i fjol men det blev aldrig av.

Ville inte ta fram mina klumpiga fula plaststolar i år igen. Det kändes för trångt med dessa på min lilla uteplats. Har ju en stor grupp till min större altan på baksidan .

 Känner mig verkligen nöjd och de är mycket bekväma att sitta i. De söta dynorna hade dom för 29 kr styck på Jysk.  Köpte gruppen också där för 449 kr. (bord + 2 stolar)

  

Av Monica - 29 april 2010 08:35

Steg upp före väckaren i morse, det var vovven som kom och väckte mig...

Vi gick ut på den lilla gräsplätt vi har framme och hon kissade.

Tyckte det var för soligt och fint för att lägga sig igen.

Tänkte jag skulle kolla om provet som jag gjorde i går kväll var rättat...Men nej...

Kunde inte låta bli att börja lite på nästa prov, det handlar om provtagningar och läkarundersökningar av kroppen...Patologi - läran om sjukdomar...Intressant


Ska på stan och äta lunch idag med väninnorna...Trevligt

                 

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards