Monicas vardag!

Alla inlägg under september 2017

Av Monica - 11 september 2017 21:54

Blev så sugen på en grillad majskolv som gubbarna brukar stå och sälja lite här och där. Sagt och gjort så begav vi oss på jakt nu ikväll. Vi gick in till gamla stan, men icke en majskolv i sikte. Men det blev en kvällspromenad på 5 km och mycket fint att se på i mörkret iaf.

Varit 33 grader idag och vi har legat några timmar vid det fläktande havet och tagit oss nåt dopp emellanåt.

Ätit den godaste stifadon jag smakat till middag, druckit Margarita på balkongen och färskpressad juice på bargatan ikväll!

Shoppade för första gången ikväll då jag hittade mig två klänningar och ett linne.

I morgon är det sista dagen här på Rhodos, bussen hämtar upp oss i morgon natt klockan 02.30, så det blir en lång dag och natt!

Visar lite bilder på vårt hotellrum från Hotell Diana. Rummet är lite speciellt.
Modernt och mysigt inrett med lite färg.
En lyxig korg full med olivprodukter att använda finns på rummet.

Av Monica - 10 september 2017 19:28

Idag har det varit varmt, 33 grader i skuggan.
Efter frukosten gick vi in till Old Town och hoppade på lilla tåget som tog oss runt staden. Mycket fint att titta på och svalkande i det varma vädret.
Sen blev det en taxi till den närliggande orten Kallithea och en strand som heter Marina beach som jag läst skulle vara fin.
Mycket mysig strand där jag tog mig ett dopp i havsviken.
Tyvärr var det en mycket liten ort och vi hittade ingenstans att äta eller göra nåt mer så det fick bli taxi tillbaka till händelsernas centrum igen, dvs där vi bor!
Duscha och ut och äta en förnämlig middag.
Köpte oss en flaska vin som vi delade på stranden vid solnedgången. Hade vi haft med oss badkläder hade vi tagit ett kvällsdopp. Men i morgon...
Nu är vi trötta i fötter och knopp så nu blir det balkongchill resten av kvällen. Det är 28 grader i kväll och riktigt varmt. Tur vi har AC på rummet så vi får svalka oss emellanåt.

Av Monica - 9 september 2017 19:10

Varit på stranden idag också, badat i havet, ätit gott och promenerat en del i omgivningarna. Solbränt oss lite så vi känner oss lite möra just nu och ska bara mysa på hotellet resten av kvällen.

Måste få skryta om mina sköna sandaler som jag beställt från Wish. Brukar alltid få blåsor på mina semestrar men för första gången har jag klarat mig. Hade garderat mig och tagit med fem par skor men nu använder jag bara dessa.
Det var ett bra köp! ?

Här kommer lite bilder från gårdagen och idag.

Av Monica - 7 september 2017 21:49

Haft en underbar dag här på Rhodos.
Började dagen med en god hotellfrukost och sen begav vi oss till stranden Windy beach får vi spenderade några timmar på en solstol och i havet. Det är 27 grader i skuggan och 27 grader i havet.. Så det var riktigt härligt i vattnet.
Tog en svalkande dusch så hotellet för att sen promenera in till Old City.
Tillbaka till hotellet och dressa om och avnjuta middagsbuffé på ett närliggande hotell.
Verkligen njutbart med sol och värme, något man saknat hemma denna sommar.
Lite bilder från dagen!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards