Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

ajaj

Av Monica - 23 mars 2010 12:07

Blev fruktansvärt dålig igår, har nog aldrig haft sån smärta tror jag....


Kändes som att jag fått tarmvred eller nåt, kravlade mig till sängen och kunde inte röra mig ur fläcken, tårarna bara rann och jag trodde jag skulle dö.

Tänkte att släpper det inte snart så måste jag ringa 112...


Efter en timma släppte det något och jag tog mig upp ur sängen och iväg till apoteket för att köpa microlavemang.  Funkade väl, men tror ändå det är nåt galet i magen då jag känt så här av och till ett tag nu... Läste om tarmfickor och det kan vara det jag har....


Körde iaf till gubben på kvällen för att bli lite ompysslad, men hade väldigt uppsvälld mage och ont hela kvällen och natten. Fick även feber på kvällen.

Hade redan tidigare planerat att åka till honom, men kanske var dumt att sätta sig i bilen och åka iväg, men längtade ju så efter honom, har inte setts på 8 dagar ju...  

Han hade tänt ljus och gjort mysigt, jag hade köpt choklad för att fira hans namnsdag... Han åkte iväg och tankade min bil full... Gulligt och uppskattat  


Nu har det lättat betydligt, men  är inte helt bra.

Det känns som att jag gjort 100 situps....

Fick krossade linfrön av min mor som jag ska börja äta varje dag.

Får jag mer problem ska jag beställa tid för undersökning hos läkare.


Nu sitter jag och pluggar, men dessa frågor tar sin tid, får se hur långt jag hinner idag. Bara jag hinner göra ett prov denna vecka iaf...


Solen skiner så jag ska snart ta en liten paus och sätta mig ute en stund.

Hoppas ni får en toppendag!


Ps. Hörde att vi får upp mot en halvmeter snö till helgen...suck....

                                         


 
 
Ingen bild

sussi

23 mars 2010 13:13

Hej vännen Hoppas DU är bättre nu känns liknade jag hade men det var gallanfall mm
jag o cilla har suttit ute i hennes hage med kaffe mmm mysigt
Hoppas det ordnar sig kram sussi

 
Maya

Maya

23 mars 2010 16:44

Oj, jag hoppas verkligen Du blivit bättre! Drick mycket! Ät bönor, banan, päron, plommon (även torkade & juice), aprikoser (även torkade & juice) och lakrits!

Krya på Dej Vännen!
*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Monica

Monica

23 mars 2010 18:00

Sussi:
Är bättre nu, vet inte riktigt vad det var, men ont gjorde det då! Mysigt att sitta ute i solen, säkert läa på er altan!
kram*

Maya:
Jatack, nu är jag bättre, men inte helt bra. Kör nu med krossade linfrön och hoppas det ska hålla magen igång! Läste att problem med magen ökar markant efter 40, hmm, jag som bara är 25...:)
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

24 mars 2010 10:39

Vad hemskt det lät, stackars dig. Min man har tarmfickor och ibland blir dom inflammerade och när det är som värst så har han legat inne med dropp några dagar. Numera försöker han gå till läkaren i tid för att få antibiotika.

Vad härligt att du kunde ta dig till din man sen och få bli lite ompysslad. Bra att du är lite bättre nu men får du det igen så skulle jag beställa tid hos en läkare för undersökning av tarmarna genom rektoskopi.

Kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards