Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Torsdag kväll

Av Monica - 15 april 2010 18:59

När jag lägger om däck så brukar en del muttrar sitta hårt som tusan.

Då har jag ett förlängningsrör som jag sätter på fälgkorset så får jag mycket mer kraft och det går i ett nafs att få loss muttrarna. Vill ju inte måsta be nån karl om hjälp för att jag inte får upp muttrarna...hihi


Har gjort 2 st pallbockar själv (den på bilden) som jag lackat i samma färg som bilen... byter jag bil kanske jag måste lacka om dom, hihi

Sprayade dom på min infart och det är fortfarande en stor vinröd fläck på asfalten... Ganska fint mot det gråa...:))


Bilen är jättesmutsig men i morgon ska jag köra till biltvätten.

Har ingen kran ute efter vattenskadan då jag fick plugga igen vattenledningen till garaget.


    

 
 
Maya

Maya

16 april 2010 08:52

Du gjorde inte som vi, tvättade bilen först... Hihi. Fint med matchande pallbockar hihi. Hoppas Du mår bra! Idag skiner solen mera så se till att njuta utomhus lite också :)

Vad händer ihelgen då? =)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
wiper

wiper

16 april 2010 11:20

Jättefina pallbockar du gjort och kul att dom är i samma färg som bilen. Jag beundrar dig som fixar detta sjäv. Det är ju så man skall göra inte luta sig mot en man hela tiden. Kul att du visade lite bilder i detta ämne.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 april 2010 15:12

Maya:
Nu är bilen ren, fick mig en gratis biltvätt idag!!
Lunchat idag på Chiliköket, och sen har jag haft främmande, tyvärr inte suttit ute nåt! Ingen aning om vad som händer i helgen, Inget planerat ännu...Kram*

Wiper:
Det är kul om man kan fixa det mesta själv, jag är ju intresserad av problemlösningar och vill kunna fixa det mesta själv. Har haft nytta av det speciellt nu när man bor själv! Önskar dig också en fin fredag! Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards