Monicas vardag!

Alla inlägg den 3 juni 2010

Av Monica - 3 juni 2010 22:19

Jag och dottern kröp upp i min säng ikväll för att se en film på hennes dator.

Filmen vi såg heter "Dear John" och är en romantisk kärleksfilm regisserad av Lassa Hallström.

Både jag och dottern tyckte den var mycket bra.

  


Här nedan kan du läsa om filmen.


En arg rebell, John hoppar av skolan och tar värvning inom armén, bara för att han inte vet vad han ska göra med sitt liv. Det är tills han träffar sin drömtjej, Savannah. Deras ömsesidiga kärleksaffär växer snabbt stark och Savannah lovar att vänta på John tills han har avslutat sin tjänstgöring inom armén. Men 9/11 förändrar allt. John anser att det är hans plikt att ta värvning igen. Under den långa tid som John är borta förälskar sig Savannah i en annan man. När John kommer hem igen inser han Savannah är hans livs stora kärlek trots att hon är gift med en annan – och tar i och med det hans livs svåraste beslut.



Av Monica - 3 juni 2010 14:41

Idag var det regn, rusk och kallt....

Men igår däremot, var det en riktigt härligt dag.

Fick besök av min barndomsvän maya igår och vi satt ute under paviljongen och drack kaffe och surrade....  


Åkte sedan iväg till gubben i grannkommunen nordväst.

Hade med mig kycklingsallad som jag gjorde i tisdags som jag tänkte äta till middag, men han hade gjort så god köttfärssås så jag åt även lite av det.

Annars är jag en älskare av  sallad, och denna gång hade jag i grillad kyckling, italiensk sallad, pasta, melon, vindruvor, cocktailtomater, osttärningar, blackeyed bönor som jag blandade ihop med en italiensk salladsdressingmix.



           


Fick nyss tillbaka mitt sista prov rättat från kursen "lindrande vård".

Betyget var MVG, så det var ju kul...

Pluggat i veckan på den nya kursen "Hemsjukvård" som inte var kul alls...

Men har nu skickat in det första provet av tre så får vi väl se hur det gick...



            



Snart kommer min äldsta son för att bli klippt, och äta middag med oss.

Spaghetti och köttfärssås blir det här idag...


Måste vara väldigt otränad, har ont överallt efter några kubbparti i går kväll... Inte speciellt ansträngande men mycket böjande, sträckande och kastande..

Nåja, jag vann med 2-1 i alla fall över gubben, hihi....ovanligt då han oftast vinner .....



Här en bild på den goda kycklingssalladen och dottern sittandes med kaffe i paviljongen...


    

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards