Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 8 september 2010

Filmer

Av Monica - 8 september 2010 13:40

  

Vi var och hyrde några filmer i helgen.

Man får hyra 3 nyheter i en veckas tid, och tur var väl det...

Den film  "Guds tre flickor" som dottern valde visade sig nämligen vara en hel tv-serie!!

Vi har tittat varje kväll, och har hunnit se 8 avsnitt av 12 hittills.

Filmen är en svensk ungdomsserie och visades på SVT 2009.

Serien är rätt underhållande faktiskt där Susanne Reuter spelar huvudrollen som Gud.

Hoppas vi hinner se de resterande 4 avsnitten i eftermiddag så jag hinner se den film jag valde också.

 

Den filmen heter "Mannen under trappan" och är en svensk dramathriller med Jonas Karlsson i huvudrollen. Även denna film visade sig vara lång, hela 172 minuter, så jag hoppas den är spännande...

Filmen är baserad efter boken med samma namn av Marie Hermansson.

 

 

Slutligen valde Kent filmen "Bad Lieutenant " med bl a Nicolas Cage i huvudrollen.

Den filmen såg vi på lördagskvällen och den visade sig vara rätt bra trots att jag vanligtvis inte är sååå förtjust i actionfilmer.


     


Varit på Komvux idag då jag har lektion i psykologi på morgonen och sen satt jag i datorsalen och hade datorkunskap.

Hann med att göra två prov i datorkunskap idag, och har bara två stycken kvar om jag har sett rätt.

Tänkte försöka göra dessa två nästa vecka så är jag nog klar med den kursen sen. Skönt!


Nu ska jag kolla på hus, gubben hade visst sett ett sååå fint hus...

Ha en fortsatt fin dag!

 
 
wiper

wiper

8 september 2010 18:51

Jag har inte sett nån av dessa filmer så tack för tipset. Jag gillar Susanne Reuter. Mannen under trappan har jag hört talas om. Jag gillar inte heller actionfilmer men har märkt att en del action är mer thriller. Nicolas Cage är också en favorit. Vad härligt att du har så få prov kvar i datakunskap. Du gör verkligen bra ifrån dig. Det låter spännande att ni skall kolla på hus ;) ha den fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

9 september 2010 07:43

Godmorgon :))
"Guds tre flickor" har jag inte sett , men "Mannen under trappan" har jag sett och jag tyckte att den var riktigt bra...jag höll mig i alla fall vaken hela filmen och det brukar vara ett gott betyg ;))
Önskar dig en bra dag, varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Monica

9 september 2010 13:18

Hann tyvärr inte se filmen i går kväll, så det får bli i morgon kväll istället:)
Den verkar spännande i alla fall...
Tycker det är svårt att hinna se filmer, nu är det ju IDOL också på kvällarna som jag gärna gluttar på:)
Kram*

 
Maya

Maya

9 september 2010 08:17

Bad Lieutenant tror jag vi sett, den har vi kanske recenserad på bloggen också. Dom andra har jag inte sett. Kul med psykologi och datorkunskap. Kaffe nån dag??

Åhåå, hus? Så spännande!

Ha en fin Torsdag! (Snart Helg!)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Monica

9 september 2010 13:16

Blev inget hustittande, ja bara på internet:)
Veckorna går så snabbt, men kanske jag och gubben tittar förbi på en spontan kaffekopp i helgen om ni är hemma:)
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards