Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Glädjande nyhet!

Av Monica - 24 september 2010 14:00

Blev nöjd med klippningen, men längtar att tvätta håret och styla till det själv som jag vill ha det....


  


    


Fick en glädjande nyhet innan jag skulle till frissan i morse.

Min chef från äldreboendet ringde nämligen och frågade om jag var intresserad av en månads anställning på heltid från första oktober.

De skulle in med mer folk, så jag skulle få gå som heltidsvikarie på huset.

Blev superlycklig att få där jag trivs så bra, och en bra början att få in foten...


Vilken tur att jag hann plugga klart så det är bortgjort, och dessutom får jag ju upp lönen när jag är färdigutbildad undersköterska:))


Även fått en mindre rolig nyhet idag, fast samtidigt är jag glad att min mor äntligen kommit under vård.

Min far skjutsade in henne på akuten idag då hon varit jättedålig några dagar nu med magsmärtor, kräkningar och feber.

De har gjort röntgen och hon har en inflammation i tarmarna.


I förrgår kväll sågade jag upp alla mina plankor och bräder som jag hade från ett rivet förråd, eldade i cementringen från 17-23 på kvällen....

Tur jag har en sticksåg säger jag bara....

Blev att grilla sig några korvar också:)

    


Ikväll kommer gubben , blir kul att träffa honom, då vi inte setts nåt under hela veckan...


Önskar alla en fin helg!

Kram*

                                        

 
 
dessi

dessi

24 september 2010 15:14

vad fin du blev i håret :) Vilken tur du hade som får ett längre vik, måste kännas skönt :)

http://dessib.blogg.se

Monica

24 september 2010 15:57

Tack, Dessi!
Jo, det känns superskönt att ha fått ett längre vik, är verkligen GLAD, och där jag trivs så himla bra också:))

 
Ingen bild

Lena

24 september 2010 21:12

Hej du !
Vilken tur jag har som har en så snygg kompis.
Skulle kanske ta mej en sväng till samma frisör o fråga om det kan göra nåt åt mitt rufs också :)

Monica

24 september 2010 21:42

Hehe, ja du har verkligen tur, har ju likadan tur jag, då vi är lika snygga båda två:))

 
Ingen bild

Helen

25 september 2010 19:16

Blev verkligen bra i håret.. Grattis till jobbet, vilken tur du har ; ).. Tråkigt med din mamma, hoppas det blir bra.. Kram

Monica

25 september 2010 20:54

Tack så mycket, nu är jag dessutom mörkhårig, hehe...Kul när man kan göra en stor förändring med små medel..
Lite bättre med min mamma, tack!
Kram*

 
wiper

wiper

26 september 2010 13:26

Grattis till jobbet ;) vad roligt. Då skall du verkligen begära mer lön nu när du har högre utbildning. Vad tråkigt med din mor, hoppas dom får bort hennes inflammation med medicin. Kul att du och din man fått träffats i helgen

Ha en fin söndag också
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

26 september 2010 15:22

Tack snälla Malin!
Min mor är på bättringsvägen nu i alla fall!
Var verkligen kul att träffa gubben i helgen igen!
Kram*

 
Maya

Maya

26 september 2010 20:52

Har haft svårt att komma in på bloggar så jag är lite sen i vändningarna nu. Men vad fin Du blev i håret!

Hälsa Din mamma att hon ska krya på sej!

http://maypel.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards