Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Trevlig födelsedag!

Av Monica - 16 januari 2011 16:30

Igår hade jag en jättetrevlig födelsedag med ganska mycket främmande.

Det var verkligen kul att bli lite uppvaktad trots att jag inte är så mycket för firande egentligen   


Tårtan blev god, och jag gjorde den glutenfri så även jag kunde äta av den!

Jag gillar fruktiga tårtor.

Fyllningen bestod av hallonfromage med mandarinklyftor och marsángräddkräm.

  

Fyllde år på en av de kallaste dagarna i vinter, hade -30.1 grader när jag steg upp på morgonen, men ökade lite under dagen. Idag har vi bara haft -12 grader och en dm snö har kommit idag.


Nåja, lite om mina presenter då   


Mina föräldrar och min syster kom och firade dagen före, då det skulle vara så kallt under lördagen.


Av min syster fick jag underbara tulpaner (älskar dom) och en trisslott. Vann tyvärr inget på den.

  


Av mina föräldrar fick jag pengar som jag ska köpa nåt "onödigt" men roligt för senare.

  


Av Gubben och hans son fick jag en digital fotoram som jag velat ha men som är en onödig roligatthagrej   

Är lite barnsligt förtjust i tekniska prylar ...

  

Av barnen fick jag tre par jättesnygga hipster trosor samt ett fint halsband.

    


Kents äldsta son och hans flickvän kom också förbi på tårta.


Fyra väninnor kom och gratulerade mig också, vilket var himla kul:)

Fick följande av de söta...



  Klotljus

Öronljus med lavendeldoft, läs mer om hur de fungerar här!

Du kan även beställa dessa härifrån!

Blir spännande att prova på mig själv.



Kökshandduk med recept på svampsoppa :)

   

Ett kastrullunderlägg


Min bror var här idag för att gratta mig.

Jag hade slut på tårtan men då han ej gillar fika fick han sig middag istället vilket uppskattades.  

Av honom fick jag en pytteliten söt skiftnycket, förstår inte varför "mina" män tycker det är så kul att ge mig verktyg, i synnerhet skiftnycklar, hehe

Fick ju en jättestor av Kent i julklapp:)


Min bror hade en sån pytteliten i hans garage och jag tyckte den var så söööt när jag såg den en gång... Det hade han i minnet ;)

Av min bror fick jag även engångs fönstertvättdukar samt för inredningen i bilen.

 


Nu inväntar jag mina barn som har varit hos sin far från igår kväll.

Kvällen går nog i tevens tecken.

Längtar att få se de nya avsnitten på Solsidan.

Kl. 21 är det Familjen Macahan på tv4 Guld som jag tror jag ska se på.

Älskar den serien trots man har sett den många gånger...


Ha en fin söndagskväll mina vänner...

kram

                                  

 
 
Pisan

Pisan

17 januari 2011 11:56

STORT GRATTIS i efterskott! Vilka fina presenter du fått. Kul. Tulpanerna var verkligen fina. Har inte köpt några än, kanske gör jag det i veckan. Önskar dig en fin måndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

17 januari 2011 13:23

Tack för det:) Jo, fick verkligen fina presenter. Älskar tulpaner, billiga, tåliga och finns i alla färger och varianter:)
Kram*

 
wiper

wiper

17 januari 2011 12:11

Du har verkligen gjort en fin tårta. Skulle man kunna få receptet för jag mår jättebra på glutenfria ingredienser. Vilka fina presenter du fått. Digitalram skulle jag vilja ha också. Du verkar ju vara en riktig fixare som kan göra det mesta. Snyggt underlägg. Vad härligt att du blev så uppvaktad och jag förstår att det var en toppenfödelsedag.

Ha en fin dag i dag också
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

17 januari 2011 13:22

Tack,Malin, Jag tycker det är så kul att göra tårtor och dekorera dessa.
Fick verkligen fina presenter och jag är så glad över dom!
Ska lägga in receptet på glutenfri tårtbotten som blir kanonbra!
Kram*

 
Ingen bild

Helen

17 januari 2011 17:47

Oj oj vad du blev uppvaktad, kan tro du fyllde 50 ; ).. Verkligen fina grejer. Och härligt med tulpaner nu ; ).. Smarrig tårta med.. Kram

Monica

19 januari 2011 18:41

Jo, fick fina presenter trots att jag inte gillar att fira min födelsedag direkt ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards