Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Lite uppdatering!

Av Monica - 2 mars 2011 18:58

Har nu varit på introduktion i två dagar på mitt nya jobb där jag ska jobba i sommar.

Det känns verkligen bra men det är mycket nya rutiner man ska lära sig.

Personalen är jättegullig och jag känner mig verkligen väl emottagen och välkommen.

I morgon kväll ska jag jobba där som vikarie för första gången.

Denna vecka får jag jobba full tid, för till helgen jag ska jobba

på mitt gamla ställe.

 

Blir nog bra med att vara på olika ställen så man får ihop lite tid.

 

  

 

 

Tyvärr har jag blivit himla förkyld, har orkat jobba, men när jag kommit hem är kraften slut.

Känner mig dock bättre idag redan, tack och lov.

 

  

 

Min äldsta son som bor i Örebro har varit här hemma på besök nu i snart två veckor.

Är verkligen glad att ha honom hemma.

På Söndag är det tyvärr dags för honom att åka tillbaka för att plugga.

Han bokade just en tågbiljett.

 

I måndags bjöd jag barnen på bio, vi såg Åsa-Nisse, och den var väl sådär.

Gillar de flesta svenska filmer då vi har så många bra skådespelare och miljön brukar vara så fin.

Kul att gå på bio med barnen iaf, är ju inte så ofta man får tillfälle att göra nåt med alla tre...

 

  

Nu ska jag lägga mig på soffan för att vila lite, har ont i huvudet, både på grund av förkylningen och alla nya intryck från nya jobbet.

 

Ser fram emot att snart se på Sveriges mästerkock på tv.

  

 
 
Maya

Maya

2 mars 2011 20:35

Vad härligt med mera jobb! Bra att få ihop tiden och lönekuvertet fylls. Mysigt att Kenny varit hemma så Ni fått rå om honom.

Hoppas vi kan ses snart över en kopp kaffe eller en sväng på stan! Krya på Dej Vännen!

Kramar i massor!

http://maypel.wordpress.com

Monica

2 mars 2011 21:28

ja, verkligen kul att det rör på sig i jobbsvängen:)
Kul att ha haft hemma Kenny så länge, han hade kunnat stanna här två veckor till om han haft studieböckerna med sig:/
Hoppas vi kan ses snart..
Kram så länge

 
Ingen bild

Helen

3 mars 2011 11:03

Du har haft tur med jobben ändå ; ).. Kul och välbehövligt med pengar. Tråkigt när sonen åker tillbaka nu då.. ha en bra dag och krya på dig.. Kram

Monica

3 mars 2011 12:41

Tack för det, jo, trist när sonen återvänder söderut!
Kram*

 
Pisan

Pisan

3 mars 2011 17:04

Du har verkligen haft tur med jobb. Kul att höra att det är så när man så ofta får höra att det är tvärtom. Kul med bio med ungarna. Hoppas du kryar på dig fort. Ha en fin torsdagskväll! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

4 mars 2011 17:45

Ja, det är lite upp och ner med jobben, just nu verkar många vara sjuka så då finns det ganska mycket jobb till mig:)
Men nu ligger jag också, fick sjukskriva mig idag:(
Ha en fin kväll!
Kram

 
wiper

wiper

6 mars 2011 09:52

Vad härligt att dom har introduktion, det verkar annars som allt är borttaget numera. Toppen att du har jobb i sommar och även får bra arbetskamrater. Härligt att din son varit hemma så pass länge och att ni kunnat göra en massa kul. Vi skall se Åsa Nisse men tråkigt att dom inte fått till den bättre. Jag ser också på Sveriges mästerkock.

Ha nu en fin söndag och krya på dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

7 mars 2011 15:56

Ja, det är jättebra med introduktion, och bra att de har kvar detta även i dessa spartider:)
Känns kul med nytt jobb, men kul att få vara kvar även på det gamla som timvikarie:)
Tycker också det var synd att de inte fick till Åsa-Nisse filmen bättre.
Känner mig piggare nu, tack:)
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards