Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Jobb och tandblekning!

Av Monica - 20 maj 2012 22:11

      Har just beställt tandblekning från nätet.

Blir spännande att prova då jag och dottern tänkt på det ett bra tag.

Efter mycket läsande och tester på nätet så fastnade vi för denna produkt som

fått bästa resultat i testerna.

Har varit lite skeptiskt mot hemmablekning men känner att jag vill prova iaf,

det är ju avsevärt billigare än hos tandläkare och ska vara riskfritt för tänder och tandkött.

http://www.beconfident.se/tandblekning


Jag har nu jobbat i tre veckor på mitt nya jobb och börjar komma in rutinerna vilket

känns skönt. Det är ju mycket nytt att lära på en ny arbetsplats.

Tror nog att jag kommer att trivas där.

Denna vecka har varit lång med 52 timmars arbete men också väldigt rolig då

man snabbt kommer in i arbetsuppgifterna vid intensivt arbete.

Nästa vecka blir lite bättre med 2 lediga dagar .


Det är ju så med att arbeta i vården, veckoarbetstiden kan variera mycket och en annan

vecka kan man jobba väldigt lite. Allt för att få våra scheman att gå ihop!

Trots det så tycker jag om att jobba varierande tider, skönt att kunna vara

ledig en dag mitt i veckan ibland, och ibland jobba kväll och ha sovmorgon

och vissa dagar sluta vid lunch.


Annars har det inte hänt så mycket sen sist....

Jo, snön har nu smält bort och jag har ätit sushi   

Ser fram emot min FÖRSTA semester på 4 år.

Jag börjar min efter midsommarhelgen och har så smått

börjat se på alternativ att resa bort någonstans då , kul att

få planera igen!   


Kram och ha det gott!

 


 

 
 
Maya

Maya

21 maj 2012 17:28

Hoppas man får se FÖRE- och EFTER-bilder när Ni testar tandblekningen. Kanske jag köper den senare i sommar/höst när min nuvarande tandblekning tar slut :)

Vad kul med semester! Hade varit skönt att åka NÅNSTANS isommar, vi ställer in bilsemestern iår igen... Får väl göra korta roadtrips istället :)

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

21 maj 2012 19:10

Ska försöka komma ihåg att ta bilder före och efter tandblekningen :)

Blir verkligen skönt med lite semester nu äntligen :) Vore roligt att planera den med någon också, det är ju lite av det som är tjusningen...att få planera och längta....
Korta roadtrips är inte heller fy skam, och ni har ju varit på en låång semester för inte så länge sen ;)

kram Kram

 
Maya

Maya

21 maj 2012 17:28

PS! Antar Du utmaningen på min blogg?? :)

http://maypel.wordpress.com

Monica

21 maj 2012 19:13

Ooh, nej det var ju svåra frågor, och jag har inte rest till så många och så spännande ställen...Men det var kul att läsa dina svar :)

 
wiper

wiper

22 maj 2012 08:06

Vilken härlig strandbild. Mina tänder har hängt med i så många år så emaljen skulle nog bli för tunn för tandblekning. Du är ju så ung så det är nog ingen risk och jag hoppas det går bra. Min tandhygenist brukar vita upp mina tänder varje gång jag är där men det är inte så att man får blåvita tänder som Amerikanska skådespelare ;))

Jag gillade också att arbeta lite varierat så jag jobbade både tvåskift, treskift och sen ständig natt

Härligt att det känns som du kommer att trivas på din nya arbetsplats, sånt är viktigt

Ha en fin tisdag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

23 maj 2012 19:30

Bilden är tagen i Rhodos där jag och gubben var för ett par år sedan. Man längtar verkligen efter att få sola och bada igen. Har gjort min första tandblekning och tänderna blev faktiskt en nyans vitare. Ska göra fler blekningar, men det är lite jobbigt att sitta tyst i nästan två timmar varje gång, hehe...
Väldigt viktigt att trivas på arbetet där man tillbringar så stor tid :)
Kram kram och tack för kommentaren!

 
Maya

Maya

20 juni 2012 08:16

GLAD MIDSOMMAR!

http://maypel.wordpress.com

Monica

17 september 2012 20:50

Oops, var ett tag sen vännen, Men Tack så mycket, är inte så aktiv här längre..
Kram

 
skrivmoster

skrivmoster

7 juli 2012 07:56

En hälsning från mig som inte är så aktiv nu ... dels varit borta i Småland i 6 v hos barnbarnen och sen är det sommar och mycket annat som drar varje dag. Kul att du trivs på nya jobbet och att du nu har semester och får koppla av lite. Ha det riktigt gott! Det är inte så fint just idag - men varmt i alla fall. När kommer den riktiga sommaren tro??

Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Monica

17 september 2012 20:49

Tack för hälsningen, som du ser är inte jag heller så aktiv här nu mer!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards