Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Nu är det klart....

Av Monica - 13 maj 2009 19:38

Nu är taket på plats...

Dom hade hunnit göra det klart i går kväll om det inte varit för att grannen kom ut och klagade på att det levde om...Dottern kunde inte sova...

Då var klockan inte ens halv tio , vi var och skjutsade ungdomarna just då. När vi kom hem halv tio höll dom på att packa ihop för att grannen klagat...

Kände att jag blev mer och mer irriterad under kvällen, man kan ju ha översende en sån gång, man lägger ju inte tak så ofta precis...

Dessutom hade dom bara en halvtimmes jobb kvar, tänkte att till kl. 22 kan det väl få leva om lite för en gångs skull... Nä, inte det...

Men vänta bara.... Jag kan nog klaga jag också när det behövs!

Men tråkigt när det blir så... Vi lever aldrig om annars...

Nåja, det ordnade sig, men egentligen skulle dom inte ha tid att komma idag och fortsätta, för dom klämde in mig mitt i allt jobb i går kväll... Men som tur var kunde en av dom komma ifrån en stund och göra klart här..


Har varit och jobbat som kontaktperson i eftermiddag. Vi var på Sinnenas Ataljé och tittade, på Kullens växthus och på Bryggmans trädgård. Köpte en  fin vit pelargonia som jag planterat om och satt i köksfönstret. Olikt mig att köpa en vit blomma, jag som gillar starka färger, men jag fastnade för den vita i år...


Kram Monica

 
 
Ingen bild

Helen

14 maj 2009 16:06

Kul med grannar!! Ja, nog kan man ha överseende en sån gång tycker man, men tur det löste sej ändå.. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards