Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 22 april 2010

Torsdag kväll

Av Monica - 22 april 2010 20:16

"Födelsedagsbarnet " Lena bjöd på en massa gott idag.

Hon hade gjort det mesta glutenfritt så jag fick smaka av nästan allt det goda...

Hon hade gjort sallader, skinkrullar, ostpaj, smörgåstårta, helstekt marinerad fläskfilé, tårtor och fika. Riktigt smaskigt, Tack Lena!

  


          


Vid min solvägg har krokusarna i olika färger börjat titta fram. De har nog för näringsfattig jord för de är lite fjuttiga. Mina pärlhyacinter orkar inte riktigt blomma ens... Pingstliljorna är på gång, vi får väl se om det orkar komma upp några tulpaner....

Det är gott om snö kvar fortfarande, har ju varit -5 på nätterna...Men lite gräsmatta kan man ana.

Här kommer några bilder.


          

 
 
Maya

Maya

23 april 2010 07:15

Åh vad härligt att det blommar! Köp lite näring på Dollar vetja ;) Undrar om våra krokusar alls överlevde när vi tvingades flytta dem då vi byggde soldäcket. Men Scilla kanske kommer, har inte varit på baksidan och kikat. Smultronplantor kom redan för två veckor sedan :) Äntligen!!!

Vad händer idag och ihelgen? Idag var det tänkt att jag och granntjejen skulle åka till IKEA men blev inställt, imorgon ska jag och Pelle till Grannstaden Norrut på Stora Loppis. Sedan är det fest på kvällen hos vänner. Ha en toppendag, ser ut att bli sol idag igen trots att dom lovat mulet och regn...?!

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
Berith

Berith

23 april 2010 08:23

Godmorgon =))
Vika trevliga vårtecken !! =))
Min blombänk ligger fortfarande under snön , så jag lär ju få vänta på att se några gröna blad i den ;))
Blombänken vid husväggen åkte bort då vi dränerade om i fjol , så där kommer det bara fram jord...inte alls lika trevlig vårtecken...hahah...men våren är på G i alla fall ;))
Önskar dig en trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

23 april 2010 08:30

Maya:
Ja, kul när det börjar komma lite färger i blombänken, lökar ska man ge näring på hösten så jag är lite för sent ute...Kanske kommer ihåg det till hösten. Härligt med sol idag också, jippi!

Berith:
Ja, det är kul när det börjar hända nåt i blombänken. Min ligger mot solväggen så det brukar komma tidigt, men blommar ut tidigt också när det blir för torrt och soligt där...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

23 april 2010 18:32

Vad härligt att du haft det så kul och att hon gjort sig för så och fixat glutenfritt. Jag mår själv bäst på sånt. Tänk att ni har så mycket snö kvar ändå men som du säger så syns ju gräsmattan i alla fall ;) Jättefina bilder på blommorna.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

25 april 2010 21:40

Vasse go`min vän :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards