Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

Dennis 19 år idag!

Av Monica - 16 augusti 2010 09:00

  

  



Hipp Hipp Hurra för min älskade son Dennis som fyller 19 år idag!

Han har beställt marängtårta dagen till ära.

Den är väldigt snabb och enkel att göra, dessutom glutenfri.

Man köper ett paket marängtårtbottnar, vispar grädde , hackar en dubbeldajm som man blandar i grädden. Sätter dajmgrädden mellan de två bottnarna och ovanpå, och vips så är det klart! Bör ätas ganska snabbt då marängen kan "smälta", detta kan undvikas om man först penslar bottnarna med smält blockchoklad.

Kram Mamma                          


                                                  

         




 
 
wiper

wiper

16 augusti 2010 09:51

Inte illa att ha två saker att fira dagarna efter varandra. Grattis till din son. Han är jättefin. Tack för receptet på tårtan som skulle passa mig som är lite gluten och laktoskänslig. Den skall jag göra när jag kan äta tårta själv också.

Ha en jättefin dag på din sons födelsedag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

16 augusti 2010 11:05

Det har varit mycket firande denna månad, men det är ju trevligt:) Denna tårta kan man ju även variera som man vill, sätta frukt på osv.
Kram*

 
Maya

Maya

16 augusti 2010 15:05

GRATTIS till Dennis! Hoppas han får en toppenfin födelsedag!

Vad alla fyller så nära varandra! :)

Åh, Marängtårta...! Men NÄPP, jag klarade stå emot suget av godis idag. Jag gick och smålog för mej själv i butiken. Både för att jag stod emot OCH för minus 1kg på vågen idag! (Har ju stått stilla länge men nu j* rör det på sej)

*Kramar i massor*

http://maypel.wordpress.com

Monica

16 augusti 2010 23:04

Vidarebefordrar gratulationerna:)
Jo, det är tätt mellan födelsedagarna under sommaren.
Bra jobbat, tjejen:)) själv åt jag TVÅ bitar tårta:(
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards