Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Blandade känslor

Av Monica - 13 juni 2013 16:52

  Detta har verkligen varit en dag med blandade känslor och tårar....

Då jag vaknade fick jag ett telefonsamtal av min äldsta sons flickvän

där hon berättade att min son åkt in med ambulans i natt till sjukhuset .

Han hade drabbats av ansiktsförlamning så hans arbetskamrater ringde ambulansen.

Tusen tankar åkte genom mitt huvud då jag direkt tänkte på stroke.


Ringde sjukhuset och fick till slut tala med en sköterska som berättade att

de uteslutit stroke och misstänkte en infektion i nerverna.

De har tagit en massa prover och han ringde för en stund sen och berättade

att det mest troligt var en borrelia infektion orsakat av fästingbett.

Förlamingen släpper i de flesta fall efter några veckor.

Tack och lov att det mest troligt går att bota !

Men det känns hemskt att sitta här över 90 mil bort då man bara skulle vilja vara där och krama honom,

det är hemskt att bo långt ifrån sitt barn...


 


Något trevligare händelse som också hänt idag är att jag nu bestämt mig och fått en lägenhet.

Visserligen bara en tvårummare men jag känner att nu måste jag ha nåt att flytta till.

Lägenheten var riktigt trevlig med en stor inglasad balkong så jag inte känner mig alltför instängd.

Skulle även få välja nya tapeter i vardagsrummet så det blir ljust och fräscht.

Badrummet var nyrenoverat och rätt stort, får nog in en liten tvättmaskin där till och med!

Redan om drygt 2 veckor får jag flytta in då den står tom nu.

Sen får vi se om vi hittar ett gemensamt hus framöver.


Så det känns skönt att få flytta det man ska ha med och sen ha loppis och försöka sälja resten.

Har även bokat hem en container så jag kan slänga mycket som jag inte ska ha kvar vid utrensingen av huset.


Nu ska jag äta och dricka kaffe då det varit en hektiskt dag med många känslor där mat och dryck

inte varit högst prioriterat!

Känns som att jag håller på att landa lite nu....


 



 
 
Ingen bild

Helen

13 juni 2013 18:18

Men oj så hemskt att få ett sånt telefon samtal.. Tur att det inte var nå allvarligare (nog så allvarligt) och att det går åt rätt håll..

Var är lägenheten? Förstår du kommer få det jobbigt nu framöver, och skönt när det äntligen är klart.. Kram

Monica

14 juni 2013 02:26

Ja usch, man känner sig maktlös och väldigt långt borta i såna lägen!
Lägenheten ligger där ni bodde före där ni bor nu!
Nu blir det bråda dagar!
Kram

 
Ingen bild

Helen

15 juni 2013 08:07

Ja då hoppas jag verkligen att du hamnar i en bra uppgång.. Vilket nr? Annars kan det vara rätt livat där.. Speciellt på sommaren! Men det kan det iof vara överallt.. Kram

Monica

15 juni 2013 18:26

Har hört det! 14a blir det! Högst upp! Kram

 
Pisan

Pisan

16 juni 2013 14:48

Nämen usch! Fruktansvärt att få ett sånt telefonsamtal... Hur är det med honom nu?

Det är väl de gångerna man verkligen rensar; när man har tillgång till en container. Vi hade en här ute på gården för någon vecka sen och jösses vad folk slängde!

Ha en fin söndag! Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Monica

18 juni 2013 01:23

Ja. Inget trevligt besked!
Sonen är utskriven men lika förlamad tyvärr!
Blir skönt att få rensa bort lite onödiga saker! :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards