Monicas vardag!

Alla inlägg den 20 december 2008

Av Monica - 20 december 2008 16:53

Idag har vi varit på stan och köpt det sista i julklappsväg, oj, att det finns så mycket folk i lilla Piteå, men det flöt på rätt bra ändå.

Man blir hungrig av att shoppa, så nu väntar jag in en god middag som är på spisen och i ugnen, idag blir det helstekt fläskfilé med en pepparsås, smörstekta champinjoner och baconpotatis, det är mitt eget påhitt, jag strimlar rå,skalad potatis på det grövsta i matberedaren, strimlar även en stor lök, sätter det i ugnssäker form tillsammans med 1-2 pkt bacon klippt i småbitar, saltar och pepprar och häller lite soya och matolja över, blandar ihop och rör nån gång då och då....det sköter sig i ugnen på ca 225 grader, det är mumsigt kan jag lova,prova gärna!


Gubben han sitter i soffan och ser på hockey , så han släckte ner mitt radioprogram som jag lyssnar på datorn dagarna i ändå nu...www.julradio.se  De spelar bra och varierad julmusik!

Själv så gillar jag absolut inte hockey, tycker det är vansinnigt tråkigt och lever bara om...Men smaken är ju olika, och jag är nog mer ovanlig som INTE gillar hockey tror jag...

Nu ska jag gå och checka maten, det skriker i lilla magen...


Kram Monica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards