Monicas vardag!

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Monica - 18 december 2008 20:58

Nu är det bara 6 dagar kvar till julafton, längtar faktiskt, blir mysigt...Tror att jag ska köpa en bingolott och sitta med barnen och spela uppesittarekvällen, hm, om nu tre tonåringar tycker det är inspirerande att sitta uppe med morsan framför tv:n, en stund kanske jag kan locka dom iaf... I helgen måste jag koka knäck, för det är ett måste på uppesittarekvällen.

Idag har jag äntligen börjat min ledighet, är ledig i 11 dagar nu, har gjort lite ärenden idag, och köpt ett par julklappar. Tror nog att jag är klar med det mesta i julklappsväg nu faktiskt.

Hoppas bara nu att det fryser till och att vi får lite mer nysnö på den här trista blanka isen, skulle vara för härligt.

Barnen är hos sin pappa i veckan, förutom min äldsta som är 19, han brukar vara hos mig för det mesta, det känns allt lite tomt i huset utan kidsen, omän de mest håller till i sina rum eller med kompisarna.

Jag skriver ner receptet på knäcken här så får ni gärna prova, har provat mig fram på tiderna och dessa funkar bra i min micro som är av normaltyp..

Kram Monica


Obs, gör inte dubbel sats, utan gör flera satser istället!

KNÄCK  ca 30 st

1 dl grädde

1 dl sirap

1 dl socker

ev. lite skållad hackad mandel

1 msk margarin


Koka på full effekt i micron i en microsäker glas eller porslinsskål i

3 min rör om, +

3 min , rör om, +

2 min...

Kolla så den har fått en fin ljusbrun/mellanbrun färg, om inte, kör 30 sek till...

Häll upp i formar...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
December 2008 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards