Monicas vardag!

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Monica - 8 december 2009 15:44

Gubben kommer på besök efter jobbet, och med sig har han sin tigersåg...

Han är gullig och hjälper mig att kapa så jag får in kylen...

Ska pussa han flera gånger sen...  


Kom just in efter en låång promenad med vovven.

Var skönt ute men dock lite halkigt bitvis.


Nu ska jag börja med middagen som blir ugnsstekt korv med fyllning av tomater, senap och ost. Till detta hemlagat potatismos.


Ha en fin kväll...  

Av Monica - 8 december 2009 14:30

Plockat och rensat undan i köket idag!

Slängt undan en hel del, rensat i skafferiet mm

Ska in med kylen som jag köpte på Blocket igår och den är ju bredare än den gamla!

Så det ska kapas av från bänkskivan och mina hyllor ovanför.

Skönt att det blev rensat lite från hyllorna också. Nu ska det bli ordning och reda där!


Satt och bläddrade lite bland recept jag har och hittade bl a detta på Taco-paj.

Måste göra den nån gång, kanske till helgen!


Pajdeg:

 

2 dl vetemjöl

1 dl grahamsmjöl

4 msk vatten

125 g margarin


Fyllning:

 

600 g köttfärs

2 msk olja att bryna i.

2 påsar Taco kryddmix

2 dl vatten


Garnering:

 

2 skivade tomater

1 paprika i ringar

ca 2 dl riven ost


* Ugn 200 grader, nedre fals 35-40 min.

 

* Blanda pajde och ställ den kallt en stund.


Bryn färsen i oljan, tillsätt vatten och kryddmix.

Låt koka utan lock ca 20 min tills vattnet har kokat in.

Häll köttfärsen över pajdegen, garnera med tomater och paprika.

Häll riven ost över.

* Servera pajen varm med grönsallad, tacosås och gräddfil.

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards