Monicas vardag!

Alla inlägg den 23 december 2009

Av Monica - 23 december 2009 13:17

Just fått sista posten innan julafton och min julklapp till Kent har inte kommit!


Beställde den i god tid för nästan en månad sedan och den skulle levereas inom 5 arbetsdagar.... Finns inget telefonnummer heller, företaget är inte svenskt!

 Har mejlat och och skrev att det var en julklapp men fick tillbaka att de ursäktade förseningen och att den skulle skickas så fort som möjligt.


Inte kul när man tyckte man hade planerat så bra och verkligen ville ge detta till julklapp. Jag börjar tvivla att jag alls kommer att få det hemsänt

 Betalade för varan omgående också, inte för att det var så mycket pengar men ändå....Suck...

Av Monica - 23 december 2009 13:03

Gubben min kom ångande efter jobbet igår, hungrig som en varg!


Blev en stillsam kväll framför tv:n, och blev rätt sent innan vi somnade. Vi såg en bra film på tv som heter "Välkommen till familjen". Hade sett den förut men den är värd att ses igen.


Inatt hade det snöat som tusan, tur att gubben fick köra in sin bil i mitt garage så den var snö och isfri när han skulle iväg tidigt. Han hann även skotta nästan hela min infart, gullet...  


Idag blir det att vara inne och pyssla på, har saffransostkakan i ugnen, sen blir det att göra en gammeldags mjuk pepparkaka som jag vill ha till julen. Det är för övrigt det enda glutenfria fikat som kommer att finnas denna jul vilket är ett medvetet val!


Till middagen idag kommer min äldsta son hem, vi ska nog göra hamburgare till middag.

Har ju köpt bingolotter till oss alla och ska duka upp diverse godsaker framför tv:n ikväll.

Köpt bl a marinerad fetaost, oliver, kex, flera goda dessertostar, cheddarost, har tinat räkor, chokladfudge, knäck, cheeseballs,  glögg och julmust...

Just uppesittarekvällen är bland det mysigaste med julen tycker jag.

Barnen samlade och förväntningarna och mysfaktorn inför julafton....


Kokar potatis, måste göra lite sillsalát känner jag, köpte visserligen en burk färdig, men det är mestadels rödbetor i den tycker jag.


I morron bitti ska jag iväg och jobba, och när jag kommer hem ska jag bara duscha och svira om och så åker vi iväg till mina föräldrar. Kent kommer också hit och följer med dit....


Kanske hinner in och skriva några rader sen idag....

Annars en RIKTIGT GOD JUL!

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards