Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

Bara två kvar...

Av Monica - 24 augusti 2010 20:20

Inte illa det heller , men visst är det skönt när man har sina barn nära och i samma stad... Nåja, nu har äldsta flyttat 94 mil söderut och det går säkert bra, det är jag inte orolig för. Men jag kommer att sakna honom....

Sista kramen på länge...

    


Varit på Komvux idag, och efter det åkte jag till sonens lägenhet där jag och min snälla syster städade febrilt. Var dit ikväll igen för att göra det sista, och för att frosta av frysen klart.

  

Dottern hjälpte mig med det sista och vi firade med en milkshake i stan då vi var klar:)


Hon har börjat gymnasiset -Omvårdnads ska hon gå, och det är lite pirrigt i början men spännande förstås.


Yngre sonen städar vidare på städbolaget där han nu jobbat några veckor.

Helt suveränt, alla ungdomar borde börja sin karriär med att lära sig städa, hihi...  Tyvärr är det nog sista veckan han har jobb då turisterna nästan är obefintliga nu... Hösten är i antågande....  

  

 
 
Maya

Maya

24 augusti 2010 22:33

Åh, jag förstår hur det känns nu. Både overkligt och tråkigt samtidigt som man är stolt som mamma att har "egna vingar" nu :) Lycka till önskar jag till sonen! Fina bilder!

Vi får väl "göra Örebro osäkert" ihop nån gång, Monica! Du & jag på hotell hihi ;)

*Kram*

http://maypel.wordpress.com

Monica

25 augusti 2010 15:56

jo, känns minsann i mammahjärtat när de åker iväg. Synd att en helg i Örebro kostar lika mycket som en vecka i Turkiet:(
Kram*

 
Berith

Berith

25 augusti 2010 16:02

God afton vännen =))
Det är livets gång ...men det känns i mammahjärtat då barnen lämnar boet ...
Önskar dig en mysig afton och kväll , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

26 augusti 2010 07:17

Men vi kan åka till Turkiet också......iiiiiinte mej emot ;D *Kram*

http://maypel.wordpress.com

Monica

26 augusti 2010 12:41

Hehe, det skulle sitta fint:)

 
wiper

wiper

27 augusti 2010 08:15

Förstår att du kommer att sakna din son. Min son har bott lika långt ifrån mig i långa tider och det känns inte bra. Vilken fin bild på mor och son. Du ser ut som en sån ung mamma. Vad bra att alla barnen har nåt på agendan. Det är ju inte så lätt numera med all arbetslöshet och brist på bostäder.

Ha en fin fredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

27 augusti 2010 22:11

Jo, det känns lite vemodigt när de flyttar så långt bort, men samtidigt kul att de hittat nåt som intresserar dom:)
Han har tyvärr ingen bostad där nere än, så han har fått akutboende hos ett par där han ligger på soffan i vardagsrummet. Men det ska nog ordna sig..
Kram*

 
wiper

wiper

27 augusti 2010 20:38

Förstår att det känns svårt när sonen flyttar så långt bort. Skönt att alla barnen har jobb. Det är inte lätt för dom unga i detta samhällsklimat.

Ha en jättefin fredagskväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

27 augusti 2010 22:12

Nej, dagens ungdomar har det inte lätt minsann. Svårt att finna egen försörjning..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards