Monicas vardag!

Alla inlägg den 5 oktober 2010

Av Monica - 5 oktober 2010 16:04

Kommit hem från optikern, och synen hade blivit lite försämrad samt att jag behövde progressiva som jag misstänkte.

Fick prova att titta genom glas som kommer att bli min styrka och det var skillnad minsann. Blir kul att kunna läsa och se bra utan att få ont i ögonen.

Hittade dessvärre ingen båge idag som jag fastnade helt för.

Lånade iaf hem fyra bågar tills i morgon...


Fick nu hämta skivan med mina bilder som min vän Maya som är frilandsfotograf har tagit på mig med hennes nya fina kamera.

 Jag hade förmånen att få vara "fotomodell"  för en dag!   

 Vi hade en mycket trevlig dag med många skratt och härligt väder dessutom.

 Bilderna blev jättefina och jag tänkte visa några stycken här.



  


            

Av Monica - 5 oktober 2010 10:41

  


Ska till optikern och kolla synen om ett tag.

Misstänker starkt att jag behöver progressiva glas nu, för det gör så ont i ögonen att läsa, och det finstilta ser jag inte alls längre...

Trist att bli äldre...


Fick ett erbjudande i brevlådan där jag får göra synundersökning för halva priset och köpa progressiva glas för 1 kr extra.

Får väl se om det priset stämmer eller om det är något lureri där en massa tillkommer.... Ska bara ha basic glas utan några krusiduller, byter hellre glasögon lite oftare istället om de är billiga.....


  


Skjutsade dottern till sin praktikplats i morse, och svängde förbi Gunsan på lite morronkaffe på hemvägen...


Nu tvättar jag för fullt, och får se vad man sen hittar på...


Ha en underbar tisdag!

                                            

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards