Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

En vanlig söndag!

Av Monica - 2 januari 2011 16:00

Sov ut idag, åhh så skönt, ingen som puffade mig när jag snarkade, hihi  


Nyårsafton var lugn och mysig. Vi hyrde en film, åt god middag och bara myste.

Såg hockeymatchen också som visades på kvällen. Lite annorlunda nyårsafton, hehe...

Maja är inte skotträdd det minsta utan sov gott i sin sköna bädd trots raketerna. Vi var även ute och tittade och smällde lite på tolvslaget.

Skönt att hon klarar av detta, man tänker på alla stackars hundar som är vettskrämda denna helg.

I älvsbyn har de infört nåt bra, det är bara tillåtet att smälla mellan kl. 12-03 på nyårsafton. Borde införas överallt...

  

Gick bra att jobba igår, vi hade absolut fullt upp hela tiden, så tiden gick rätt snabbt.

I morgon ska jag anmäla mig på arbetsförmedlingen som arbetssökande igen..


Vädret är mildare nu med bara -9 grader, så jag passade på att ta en sparktur med vovven, skönt...


Tog foton av skotern då jag lagt ut den på Blocket nu. Sonens intresse har svalnat väldigt sen han fick körkort för bil.

  


Väntar nu på att kycklingen som jag har i lergrytan i ugnen ska bli klar, kurrar lite i magen av den goda doften...


Så här glad är jag i min nya jacka  

  

God fortsättning till alla önskar jag...

                                      





 
 
Maya

Maya

3 januari 2011 14:44

God fortsättning på det nya året på Er! :)

*Kramar*
// Maya

http://maypel.wordpress.com

Monica

3 januari 2011 22:40

Tack detsamma till er!
Kram

 
wiper

wiper

3 januari 2011 19:48

Då hade ni lika lugnt som hos oss på nyårsafton ;). Tack för dina snälla ord om min header ;) den måste bytas snart för den gäller ju inte längre. Skönt att inte din hund är skotträdd för det är ingen höjdare. Hoppas du får ett jobb snabbt igen men synd att du inte får vara längre på stället du är nu. Fin skoter men jag förstår att sonen tycker det är roligare med bil ;)

Där sa du nåt, lergryta. Det hade vi förut och skall nog skaffa för maten blir både god och mager i en sån. Vilken läcker jacka och färgen passar dig perfekt

Ha en fin kväll vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

3 januari 2011 22:39

Maten blir verkligen mör och god i lergrytan, dessutom är det så enkelt att bara stoppa i allt där:)
Kul att du tycker jag passar i min nya jacka, gillar verkligen färgen, den avgjorde köpet:))
Kram*

 
Lisa

Lisa

5 januari 2011 11:57

Hej Monika!
God fortsättning! skönt att din hund inte är skotträdd jättejobbigt för dom då..Mina klarade också av smällarna bra trots att det ven runt husknuten hua,,men vi var ju också bara hemma o inne och myste med go mat!Det blir ju superbra o gott i lergryta och som du säger smidigt o bara slänga i allt där!
Snygg Jacka och en härlig färg!
Ha en fin dag!
Kram!

http://www.dagslandan.bloggagratis.se

Monica

5 januari 2011 17:28

Bra att dina jyckar klarar av smällarna också:)
Kul att du gillade min nya jacka:)
Kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards