Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Kaffe, julshopping och middag

Av Monica - 27 november 2011 20:20

                          Efter dagens jobb så åkte jag och dottern till Luleå för att shoppa loss lite.

Hade sett min drömkaffebryggare i ett reklamblad jag fått tidigare i veckan.

Har väntat på att den rätta bryggaren ska dyka upp till ett hyfsat pris,

för jag tänkte att nu ska pulverkaffe bli ett minne blott här i huset!

Inte för att det är nåt större fel på frystorkat snabbkaffe , men när jag ska njuta

av en kaffekopp så ska det vara riktigt smakligt kaffe.

                   

                                                  

                 

Nu hittade jag den äntligen och jag har köpt den i julklapp...till mig själv, hehe...

Hann knappt innanför dörren innan den var uppackad och provbryggd....

Här slår vi inte in några klappar och väntar i onödan inte, hehe

Behöver väl knappast säga att kaffet smakade underbart...

Köpte ett färskt paket Löfbergs lila också...

Är hur nöjd som helst...

Aromaväljare är det, timer, och automatisk avstängning efter 2 timmar...

Den signalerar t om när kaffet är klart, haha....

Att det lyser blått ur displayen var ju inget minus..

Bling bling och lamptokig som man är   

Den såldes nu för 599 kr istället för 899 kr.

DET VAR EN STYCKEN KVAR,  så jag är glad att jag hann greppa den   


Här kommer en bild på underverket!


 


De hade öppnat en ny affär på storheden i Luleå som heter Stadium Outlet.

De hade massor med fina kläder till bra priser.

Hittade där en jättefin vinterkappa till halva priset.

Den hade kostat 1000 kr men nu 500 kr.

Mycket skön var den och dessutom hade den reflexer, hihi...

Det gillar vi här i mörka Norrland!   


   


Var väldigt sugen på att köpa mig en ny digitalkamera också på nyöppnade

Media Markt, de hade en fin Nikon kamera med uppladdningsbart batteri för

777 kr!!

Men man kan inte köpa allt tänkte jag....

Dessutom har jag ju en digitalkamera som inte är alltför gammal, men

som tyvärr slukar batterier....

De uppladdningsbara som jag köpte till räcker inte heller till många bilder....

Vad tror ni händer när jag kommer hem och ska ta foton av mina

nyförvärv????

Joo.... Min kamera slutar att fungera helt...

Den slår bara av sig hela tiden jag trycker på utlösaren.

SKIT OCKSÅ!


Nu vet jag vad jag ska önska av tomten, men det där erbjudandet räcker

ju inte så länge...Fanns inte så många kvar heller.


----------------------------------


Köpte en julklapp till yngsta sonen.

Hoppas han blir glad...

Utan att avslöja alltför mycket så kommer även han att invigas

i Android världen på julafton, hihi...


En klapp avklarad....


En blomma tyckte jag att jag var värd...

Azalean var så himla söt så jag köpte den.

Blev fint på köksbordet så här i adventstider.


 


Efter shoppingturen var vi hungriga så jag och dottern

körde in till Luleå stad för att äta på min och gubbens favoritrestaurang Diamant.

Dottern tog Tandoori chicken

och jag tog Garam Chicken.

Gott gott som vanligt.


   


Har ju mer att skriva om men gör det i ett nytt inlägg...

Blev mycket det här!





 
 
Maya

Maya

27 november 2011 21:32

Hehe...oooh, vad hon fyndat! Outlet missade vi eftersom dom öppnade i torsdags (vi var där måndagkväll). Tuff bryggare, varifrån kommer den? Och kameran, var det inte en Nikon? Jag kikade iaf på en Nikon för 777kr, kanske fanns Canon åxå (men jag vill ha Nikon). Pelle är så nöjd med sin nya mobil. Oj om man hade mycket pengar, då hade man köpt massor hihi. Säg bara till när Du är ledig så kan vi dra iväg och shoppa mera hehehehe ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

27 november 2011 22:13

Jo, nu blev det mest till mig själv, och jag intalar att jag är värd det, hihi...
Det kan mycket väl varit Nikon kamera, minns inte säkert. Vad bra att Pelle är nöjd med mobilen. Jag fyndade på ICA Maxi. De hade bl a en android till kanonpris, och bryggaren köpte jag också på ICA Maxi.
Men nu är det köpstopp för min del, hihi. Pengarna räcker bara till lite julklappar till barnen :)hehe
Kram

 
wiper

wiper

28 november 2011 14:29

Vi är också ute efter en kaffebryggare och den du köpte är ju rena roboten så kul ;))Sen att det finns klocka på den också gör den ju inte sämre. Vilket bra pris. Vilken fin kappa du köpt och vilket fyntpris

Det var en billig digitalkamera. Jag har haft otur med mina som gått sönder hela tiden. Vilken härlig avslutning med god mat med din dotter

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

28 november 2011 19:57

Är verkligen nöjd med min fina bryggare.Den gör supergott kaffe och är en skönhet i köket:)
Kul att du gillade min nya kappa, den är himla skön. Min tidigare parkas kändes stor som ett tält!
Hade verkligen velat ha den digitalkameran, typiskt att min gamla gick sönder...Men man kan inte köpa allt tyvärr...
Otur du har haft med dina kameror, inte kul när de inte håller...
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards