Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

första dagen!

Av Monica - 2 maj 2012 20:54

    Har nu jobbat min första dag på nya jobbet, och det kändes bra!

Mycket nytt att ta in och komma ihåg, men skrivit upp viktiga saker och minnesanteckningar

som jag kan memorera in :)

Jobbade dock inte med någon ordinarie personal min första dag,

men det gick ändå bra, och jag hinner ju träffa dom sen !


I morgon jobbar jag en delad tur och sen är jag ledig tills måndag kl. 12!

Det kan man kalla en bra första arbetsvecka!

Men lugn....Det blir destu mer arbete resten av månaden istället.


I morgon då jag har rast fyra timmar ska jag och min väninna åka till Luleå och shoppa

på Biltema en sväng. Kanske vi även hinner med att luncha nåt gott i Luleå :)


Kanske man skulle shoppa en sån här cool brösrost med inbyggd radio, hihi.

Denna variant finns på en affär i Älvsbyn och är rätt häftig.

Hm, undrar om inte radion kan bli överhettad om man rostar för häftigt!

Kul grej iaf....


 


Nu har det tinat bort ganska så mycket snö här, men baksidan av mitt hus

är fortfarande nästan helt snötäck, och på soldäcket där bak är det säkert 1 meter snö kvar i en stor hög.


Hos gubben i lördags var det snöfritt och massor med små söta blommor i gräset närmast huset.

Vovven Maja var glad när hon hittade lite färskt gräs att beta.

Hon är som ett svart litet får ibland, hihi

Tänk att dessa tre bilder är tagna samma dag på samma plats, lite kontraster...


   


Grillade även korv hos svärmor och Maja fick ligga och må skönt i solen på en jacka!

Hon fick även smaka en korvbit då och då...

 

 
 
Margit

Margit

2 maj 2012 21:34

Vad har du börjat att jobba då??? Vården...eller?
Så vackra bilder.. vovven..snön....blommorna...
Kram!!!!

http://margiholm.blogg.se

Monica

2 maj 2012 22:23

Jag har jobbat några år nu som vikarie inom vården men äntligen fått en fast tjänst där jag vikarierade tidigare, så det känns bra!
Det blev många foton på söta Maja, både i gräset och i snön på samma dag :)
Kram

 
Maya

Maya

4 maj 2012 22:16

Oj, vi har ingen snö...vi håller på att kratta! Men så fina Scilla, mina verkar ha "försvunnit", kom ett fåtal ifjol. Funderar på att knycka nåra från Backa hihi.

Hej Maja, förresten...längesen vi sågs ;)

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Monica

5 maj 2012 22:45

Men NU har säkert ni snö också;)Jaså, de heter Scilla de små blå blommorna, kul att veta :) De växer massor på Kents gräsmatta vid husväggen, men han klipper över dom :O
Kram Kram i snörusket :)

 
wiper

wiper

6 maj 2012 10:10

Det är så kul att du fått en fast tjänst och att du trivs. Jag kom ihåg att jag själv hade ett slags skift där man hade ledigt 4 timmar och sen skulle tillbaka. Jag gillade inte det skiftet ;) men vad gör man?. Härliga bilder på din fina hund. Skönt att snön börjar smälta däruppe

Ha en fin söndag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Monica

20 maj 2012 22:11

Ja det känns verkligen skönt att fått en tjänst. Det är för och nackdelar med allt, men jag gillar ändå att ha lite varierande arbetstider, delat tur är dock lite jobbigt när man har en bit till jobbet och får jobba de jobbigaste passen både morgon och kväll! Nu är det ingen snö just kvar här, sköönt!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards