Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Torsdag

Av Monica - 8 april 2010 12:00

Solen kämpar och kämpar men det vill sig inte riktigt...


+9 grader ute och det tinar för fullt...

Nu börjar jag kunna se ut från mina fönster lite...


Vaknade halv sju i morse av ett himla liv... Jo, då var min granne uppe och bökade på sitt garagetak och skottade av det... Ni kan ju gissa om det hördes bra när mitt sovrum sitter ihop med deras garage...

Lite mer hänsyn kan man ju ta tycker jag...


Ska alldeles strax iväg på lunch med Maya. Blir trevlig och gott.


I eftermiddag åker jag iväg till gubben, tar med mig böckerna så kan jag plugga där i morgon när han jobbar. Vet inte hur länge jag stannar, om det blir över helgen eller...


Önskar er en fin Torsdag!

Kram*

Ps. Tog just en bild från min gata på huset. Det har tinat en hel del sen förra bilden som jag tog den 28/3, men från en annan vinkel ser jag nu. Men mycket snö är kvar än.

    

 
 
Maya

Maya

8 april 2010 19:52

TACK för en jättetrevlig dag! Det gör vi om!

Ja nog ser man att det tinat snabbt nu. Det lovas plusgrader även på nätterna så vi får hoppas det försvinner i ett nafs!

Hoppas Ni får en toppenhelg!

*KRAMAR*

http://maypel.wordpress.com

 
wiper

wiper

8 april 2010 20:04

Tänk att ni har så mycket snö fortfarande...
Det var inget härligt uppvaknande. Vad härligt att du skall åka till mannen.

Ha det toppen
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

9 april 2010 08:24

Godmorgon vännen =))
Ja jisses vad mycket snö vi har kvar , men här började det att regna i går kväll och det rgnar än ...JIPPI...nu far snön illa...lite sol och mera värme..så blir det nog barmark även hos oss tillslut =)
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

9 april 2010 09:44

Maya:
Ja, det är klart vi gör om det:), jo, snart är snön säkert borta...:)
Tack, hoppas ni också får en toppenhelg! Kram*

Wiper:
Ja, det är lite skillnad, längtar också efter gräsmattor och vårlökarna:)
Ja, nu är jag hos gubben, kanske hela helgen:)
Ha det toppen ni också! Kram*

Berith:
Jo, vi har en hel del kvar, lite skillnad i vårt avlånga land! Hoppas vi får en fin höst så inte sommaren blir så kort här uppe!
Skulle bli sol och fin i helgen så då åker mycket snö bort. Just nu har det kommit 7 cm snö där jag är:( Ha en trevlig helg ni också! Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Skapa flashcards