Monicas vardag!

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Vecka 30

Av Monica - 26 juli 2010 19:44

Jobbat intensivt hela förra veckan. Hinner inte just blogga nåt...

Idag har jag iaf varit ledig, och gubben och sonen har varit här i stort sett hela helgen tills idag. De har roat sig på egen hand när jag jobbat i helgen.

Denna dag åkte vi till stan en sväng, gubben bjöd på lunchbuffé på thai-restaurangen:)) Gott var det så klart:)

De åkte hem i eftermiddags och jag saknar dom så klart....


Måste skriva minst en uppsats denna vecka, har ju 3 kvar att skriva.

Skönt att jag äntligen är klar med alla mina distanskurser nu.

Bara 2 stycken 50-p kurser har jag kvar tills jag är färdig undersköterska .

Dessa börjar jag läsa på Komvux den 16/8, direkt efter jag slutat mitt semestervikariat.

Ska försöka plugga dessa 2 kurser hemmavid också så jag snabbt blir klar och har chans till jobb.

Varit några riktigt härliga dagar i juli, då vi varit och badat (ja, inte jag då, som blivit en badkruka på gamla dagar:)

Men dottern, gubbens son och vovven Maja tog sig gärna ett dopp...

     Njuter på stranden denna vackra kväll....   De modiga tog sig ett kvälldopp en underbar kväll....       

Kul när man får hämta sitt flytben i vattnet, men bara man inte behöver simma för långt tycker vovven Maja!

 
 
Monica

Monica

26 juli 2010 21:28

Wiper:
Saknar så klart dig också, men har inte riktigt tiden just nu att blogga och titta in hos mina bloggvänner så ofta. Men tänker på er!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Maya

Maya

27 juli 2010 02:18

Härliga foton! =)

Miss You!
*Kram*

http://maypel.wordpress.com

 
wiper

wiper

27 juli 2010 12:04

Förstår det kära du och känn dig inte strssad för bloggen finns kvar och man kan inte blogga jämt. Du har ju fullt upp med annat också som inte gamla jag har längre ;) Jag är inne på tredje akten i livet tyvärr :(

Du har verkligen gjort ett bra jobb med ditt studerande och kommer att bli en fullfjädrad undersköterska. Jag skall själv höra mig för på kom vux om dom har nån kurs i bildhantering som jag vill fördjupa mig i. Det blir bara några timmar/vecka utan betyg.

Vad fin hunden Maja är. Jättefin bild på dig igen. Du passar urbra i denna frisyren. Önskar jag kunde ha så men passar inte i för kort.

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 29 januari 2020 00:07

Nu har jag och Carina hunnit vara i Las Palmas några dagar och vi har haft det fantastiskt. Vädret har varit med oss och vi har haft sol och runt 23-26 grader varje dag. Hunnit med att ligga på stranden ett par dagar, och den är riktigt fin men vat...

Av Monica - 22 december 2019 01:32

Ja, eller lägenhet blir det, men låter inte lika mysigt.. Juligt och stämningsfullt är det iaf.varit ledig i helgen och jobbar i morgon natt. Sen går jag inte på förrän annandag jul i tre nätter. Kent, Dennis, Lisette med familj och syrran och he...

Av Monica - 24 oktober 2019 21:24

Sista kvällen och sista blogginlägget från denna resa till Alanya där vi bott på Alin Otel, strax ovanför Cleopatra beach nr 3. Ett enkelt lite slitet, men rent och välstädat med trevlig och hjälpsam personal. Vi var inte nöjd med rummet mot poolsi...

Av Monica - 21 oktober 2019 21:23

Tog en taxi på förmiddagen till östra stranden. Här nedanför var det inte så bra bad med halkiga klipphällor ut i vattnet. Blev en härlig dag med bad och sol, hittade en enkel och mysig restaurang på vägen hem med sagolikt goda kolgrillade kyckling...

Av Monica - 19 oktober 2019 22:21

Varit en fantastisk första dag här. Varmt och skönt med 28 grader och trevliga människor överallt. Ätit och druckit gott. Strosat runt på gatorna. Hotellet är enkelt men helt ok, har ett superläge strax ovanför Cleopatra beach och med massor av re...

Presentation


Det här är jag som skriver här, Monica var namnet! Välkommen hit!

Tiden

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Bloggar

Kategorier

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards